کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مثلث تهران، مسکو و پکن با هدف مقابله با ابزار تحریمی واشنگتن عمل می‌کنند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: باشگاه تحریم شد‌‌گان آمریکا یعنی روسیه، چین و ایران با هدف مقابله در برابر ابزار تحریمی واشنگتن عمل می‌کند.

حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکل‌گیری قدرت شرقی، گفت: اکنون شاهد شکل‌گیری یک شرق جدید هستیم که به واسطه ایستادگی و مقاومت کشور‌هایی که در مقابل امپریالیسم، فرصت طلبی و سلطه گری استکبار آمریکا به وجود آمده‌اند. این  مثلث باشگاه تحریم شد‌ه‌گان با هدف مقابله در برابر ابزار تحریمی واشنگتن عمل می‌کند.

او افزود: با توجه به قدرت اقتصادی که چین، نفوذ روسیه در شرق آسیا و قدرت ایران به عنوان مقاومت از مدیترانه تا شرق آسیا، این سه کشور در حال تبدیل به ابر قدرتی هستند که در مقابل آمریکا در حال افول، ظهور می‌کنند و ایران نقش بسیار مهمی را در این مثلث بازی می‌کند.

کنعانی مقدم ادامه داد: روسیه و چین دارای قدرت اقتصادی و نظامی هستند، اما ایران قدرت مردمی را در جبهه مقاومت دارد و نفوذ آن در کل منطقه بسیار مهم است. در حقیقت پکن و مسکو می‌دانند که بدون تهران نمی‌توانند در میان کشور‌های عربی و اسلامی جایگاهی داشته باشند.

او افزود: ظهور قدرت جدید با افول قدرت آمریکا همراه است و مثلث شرقی تهران، پکن و مسکو می‌توانند کشور‌های دیگر مانند هند و برخی از کشور‌های آسیای غرب و شرقی را در خود جای دهد.


بیشتر بخوانید


تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مثلث قدرت شرقی ایران، چین و روسیه بزرگترین خطر برای واشنگتن است، گفت: آمریکا به دلیل احساس خطری که از سوی تهران، مسکو و پکن احساس دارد علیه این سه کشور عمل می‌کند و سعی بر از بین بردن اتحادشان دارد  تا مانع از شکل گیری چنین قدرت نوظهوری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار