در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید:

نسل کشی در غزه، موضوعی که جهانیان چشم‌ها را به روی آن بستند

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی، در گزارش خود به شورای حقوق بشر این نهاد بین‌المللی گفت عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه مصداق نسل‌کشی است.

بیش از به ۲۶۰ روز یعنی ۸  ماه از جنایات، کشتار، بی رحمی و تجاوز رژیمی آدم کش در منطقه‌ای کوچک در فلسطین اشغالی می‌گذرد. رژیم صهیونیستی با حمایت تمامی دولت‌های غربی به شکلی خاص ایالت متحده آمریکا بدون ترس از جواب دادند در مجامع بین امللی دست به اقداماتی عجیب تلخ و دردناک زده است.

نزدیک به ۴۰ هزار انسان در این ۸ ماه با حمایت غربی‌ها و به دست صهیونیست‌ها و به دستور مستقیم نتانیاهو شهید شده اند.  ۴۰ هزار نفری که بخش عظیمی از آن را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. کشتاری که هر چه باعث بیدار شدن ملت‌های جهان شده است، اما مجامع بین المللی اقدامی برای پایان دادن آن نکرده اند.

بمباران بیمارستان ها، مکان‌های عمومی، ساختمان‌های مسکونی، چادر‌های پناهجویان، ماموران سازمان ملل، خبرنگار همه و از همه تلخ‌تر تعداد زیادی گور‌های دسته جمعه تنها بخشی از اقدامات عجیب این رژیم جنایتکار بر علیه مردم نوار غزه است.  

البته نباید ده‌ها هزار آواره و بستن راه‌های ورود و رسیدن مواد غذایی به غزه را فراموش کرد. سوتغذیه موضوعی عادی در شرایط کنونی در غزه بوده و قطعی آب و برق و گاز نیز که در این هشت ماه در غزه عادی بوده است.

نوشتن از این مسائل کار ساده‌ای است و به هیچ وجه نمی‌توان درباره رنج و غمی که مردم در نوار غزه در حال تجربه آن با گوشت و استخوان آن هستند به راحتی صحبت کرد. اما جنایات صهیبونیست‌ها تنها یک موضوع را به ذهن متبادر می‌کند و آن اقدام به نسل کشی توسط این رژیم منحوس و جنایتکار در نوار غزه است.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی، در گزارش خود به شورای حقوق بشر این نهاد بین‌المللی گفت به اعتقاد او عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه که از ۱۵ مهر آغاز شد مصداق «نسل‌کشی» است.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی در بخشی از گزارش خود با عنوان «آناتومی یک نسل کشی» گفت: «وظیفه رسمی و خدشه ناپذیر من گزارش‌دهی در مورد بدترین اعمالی است که بشریت مرتکب می‌شود و ارائه یافته‌هایم در این زمینه است.»

خانم آلبانزه با اشاره به کشته شدن بیش از ۳۰ هزار نفر از فلسطینیان و سایر اقدامات ارتش اسرائیل در نوار غزه افزود: «من به این نتیجه رسیده‌ام که دلایل و شواهد منطقی وجود دارد که ثابت می‌کند جرم نسل‌کشی علیه فلسطینیان به عنوان یک گروه جمعیتی در نوار غزه روی داده است.»

او در ادامه سخنانش در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: «از همه کشور‌های عضو درخواست می‌کنم که به تعهدات خود که باید با تحریم تسلیحاتی اسرائیل و وضع تحریم‌های دیگر علیه این کشور آغاز شود عمل کنند و به این وسیله تضمین کنند که در آینده چنین جرایمی تکرار نشود.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از نمایندگان حاضر در جلسه با کف زدن از سخنان او استقبال کردند.

در این کنوانسیون جنایت نسل کشی این گونه تعریف شده است: «اقداماتی که عامدانه و با هدف نابودی کل و یا بخشی از یک جمعیت ملی، قومی، نژادی و مذهبی انجام شود.»

جنگ آشکار نسل کشی رژیم صهیونیستی و اتفاقاتی که در باریکه غزه در حال رخ دادن است، جهان را تحت تاثیر قرار داده به طوری که همه موضع گیری‌های بین المللی به نفع ملت فلسطین و علیه این رژیم در حال تغییر است به جز موضع آمریکا که به طور عجیبی اصرار دارد در سمت پلید تاریخ قرار بگیرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز یکشنبه در اظهاراتی تازه اعلام کرد که «روش‌های نسل‌کشانه‌ای» که بنیامین نتانیاهو در نوار غزه پیاده می‌کند به جایی رسیده است که اگر آدولف هیتلر، رهبر نازی‌های آلمان زنده بود به آن حسادت می‌کرد.

اردوغان در مصاحبه‌ای با روزنامه یونانی کاتامیرینی، اسرائیل را به هدف قرار دادن غیرنظامیان، بیمارستان‌ها و کاروان‌های کمک‌رسانی، گرسنگی دادن عمدی به فلسطینیان در محاصره، و تبدیل کردن غزه به یک «زندان روباز» متهم کرد.

او گفت: «نتانیاهو به سطحی رسیده است که هیتلر به روش‌های نسل‌کشانه او حسادت می‌کند.»

این اولین بار نیست که اردوغان نتانیاهو را با رهبر نازی‌ها مقایسه می‌کند. او در ماه دسامبر گفت که نخست‌وزیر اسرائیل از هیتلر بدتر است و مطرح کرد که مقصر نسل‌کشی خود نتانیاهو است.  

رئیس جمهوری ترکیه در ماه مارس نیز ادعا کرد که «نتانیاهو و دولتش با جنایات علیه بشریت در غزه، مانند نازی‌های امروزی، نام خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین می‌نویسند.»

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ تا این لحظه بیش از ۳۷ هزار  نفر شده اند و شمار مجروحان نیز به بیش از ۸۵ هزار نفر رسیده است.

طبق گزارش الجزیره، از هفتم اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه به وجود آمد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

محسن پاک‌آیین، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد:جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی که مصداق نسل کشی هست و شکست‌های میدانی و بین المللی رژیم باعث شد تا کابینه جنگ صهیونیست‌ها به بن بست برسد و منحل شود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در مسیر زوال قرار گرفته و آمریکا و دیگر حامیان رژیم نیز به شکست راهبردی و منطقه‌ای اسرائیل در برابر محور مقاومت باور دارند. امروز نه تنها زندگی سیاسی نتانیاهو در معرض فروپاشی قرار گرفته، بلکه ادامه زندگی برای شهرک‌نشینان سرزمین‌های اشغالی نیز با مشکلات گسترده اقتصادی، اجتماعی، طبقاتی و معیشتی مواجه شده و این روند سبب شکل‌گیری مهاجرت معکوس در میان یهودیان و برگزاری اعتراضات گسترده شهرک‌نشین‌های صهیونیست است.

وی افزود:  به این دلایل نتانیاهو آتش بس را مقدمه مرگ سیاسی و حتی پایان حیات خود می‌داند، به دنبال گسترش جنگ است و با آتش بس دائمی مخالفت می‌کند. این شرایط باعث شده تا توان حماس در عرصه دیپلماسی برای چانه‌زنی به منظور تامین منافع مردم فلسطین افزایش یابد و قدرت مقاومت نه تنها در میدان بلکه در مجامع بین‌المللی نیز تقویت شود. طبعا تجاوزات رژیم صهیونیستی به‌هیچ‌وجه مانع از ادامه مبارزه گروه‌های فلسطینی و حماس در مقابله با اسرائیل نبوده و همانطور که فرماندهان نظامی حماس و دیگر گروه‌های مقاومت اعلام کردند.

مبارزه علیه رژیم صهیونیستی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و در روز‌های آینده وضعیت سخت‌تری علیه رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی و نزد کشور‌های مختلف شکل خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
سیداحمد
۱۱:۴۱ ۱۰ تير ۱۴۰۳
وجدان نداشته این حکام عرب کی میخواد بیداربشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۰ تير ۱۴۰۳
آمریکا و انگلیس برای صهیونیست جنایت می کنند ولی سازمان ملل نمی تونه جلوی اینها رو بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۳۷ ۱۰ تير ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکا و سگ ها ش اسرائیل ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۰ تير ۱۴۰۳
از باشگاه خبرنگاران جوان خواهشاً اینقدر عکس و فیلم بمباران جنگ و بچه های زخمی خانه های ویران شده منتشر نکنید بسه دیگه وقتی ما ملت ایران کاری از دستمون بر نمیاد چرا هی میخواهید زجرکشکنبد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۰ تير ۱۴۰۳
شماها هم چشم پوشی کنید بعدشم خود ما از؟؟اونا بدتریم. روزی صدبار میمیریم با زندگی جهنمی ک. ولسه ملت. درست کردبن
آخرین اخبار