زیرساخت‌های شبکه‌های رایانه‌ای برای حفظ امنیت هویت کاربرانشان باید از سازوکار‌های امن بهره بگیرند، این کار توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی محقق شده است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش‌بنیان دو سامانه «مدیریت متمرکز هویت‌های دیجیتال و احراز هویت امن» و «زیرساخت متمرکز نظارت و امنیت بر نقاط انتهایی شبکه» بومی سازی شده‌اند.

عباس عباس نژاد، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه دو سامانه یادشده، از تمامی قابلیت‌های مورد نیاز کسب و کار‌های داخلی برخوردار است، اظهار کرد: این سامانه‌ها به شکل بومی و متناسب با نیاز سازمان‌ها طراحی و بهینه‌سازی می‌شوند. دو سرویس زیرساختی و پایه اولیه، تنها قادر به ارائه خدمات معین و مشخصی هستند و به دلیل بسته بودن منبع، امکا تغییر چندانی نداشته و از انعطاف لازم برخوردار نیستند.

این فعال فناور افزود: بر اساس همین نیاز و با به‌بکارگیری ابزار‌های تولید کد و برنامه‌های جانبی، علاوه بر ایجاد قابلیت‌های لازم، نیازمندی‌های مدیریت متعدد بومی همانند داشبرد‌های نظارت بر امنیت و تهیه گزارش‌های خاص منظوره فراهم می‌شود.

عباس‌نژاد از نیاز مبرم سامانه‌های یادشده به خدمات طراحی، نصب، راه اندازی و توسعه گفت و ادامه داد: برای تأمین این نیاز کاربران، تعداد زیادی از متخصصین و دانش آموختگان داخلی در حوزه‌های سرویس‌های زیرساختی و شبکه، سرویس‌های امنیتی، سرویس‌های نظارتی و زیرساخت‌های احراز هویت مشغول به فعالیت هستند و هر ساله نیز به تعدادشان افزوده می‌شود. تلاش کردیم علاوه توسعه دانش و فناوری این سامانه‌ها، توسعه دانش و تجربه را با استفاده از نیروی انسانی دانش‌آموخته و متخصص ادامه دهیم.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه نمونه مشابه و یا شناخته شده دیگری در این حوزه وجود ندارد بیان کرد: تنها محصول و خدمت ثبت شده در این زمینه نمونه تولیدشده توسط این شرکت دانش‎بنیان است. در نمونه بومی سعی شده علاوه بر افزایش چشمگیر کارآمدی، نقاط ضعف احتمالی در مقایسه با محصولات مشابه خارجی و مبتنی بر استاندارد‌ها برطرف شود.

او تصریح کرد: نسخه اولیه از محصولات و خدمات این شرکت در زیرساخت‌های حیاتی همچون بانک‌های کشور به کار گرفته می‌شود. با تجربه‌هایی که از پروژه‌های اجرائی و با تکیه بر تحقیق، پژوهش و مطالعات به دست آوردیم، سامانه‌های اولیه به تدریج توسعه یافتند. نسخه‌های جدیدتر، کاربردی‌تر و متناسب با نیاز‌های روز جامعه فناوری ایران، تهیه شدند و به زیرساخت‌های حیاتی کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.

این فعال فناور یکی از بزرگترین نیازمندی‌های فعالان این را پشتیبانی از تولید نمونه اولیه تا رسیدن به بهره برداری دانست و گفت: با وجود هزینه‌های بالای رقابت با ارائه کنندگان خارجی این خدمات، پشتیبانی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات، خدمات و هرگونه خدمات مبتنی بر دانش ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که از راه‌هایی مثل اعطای تسهیلات، پشتیبانی در ارائه محصول در بازار‌های داخلی، پشتیبانی در توسعه و ارائه محصولات در بازار‌های خارجی ممکن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار