مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: عملیات ۳ طرح بیابان زدایی برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان به منازل مسکونی روستاییان ،باغات و مزارع کشاورزی در شهرستان فهرج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  با حضور حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مهدی رجبی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و امیر باقری زاده فرماندار فهرج عملیات ۳ طرح بیابان زدایی برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان به منازل مسکونی روستاییان ،باغات و مزارع کشاورزی در شهرستان فهرج آغاز شد.

همچنین امروز عملیات اجرای پروژه تله رسوب گیر به طول ۸۰ کیلومتر در بخش مرکزی روستای امامیه و برج بهزادی فهرج آغاز شد.

مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۴۵۶ میلیون تومان اجرا می‌شود که با اجرای این طرح از هجوم شن‌های روان به باغات و مزارع و منازل مسکونی هر روستا جلوگیری می‌شود.

همچنین طرح بادشکن غیر بیولوژیک (غیرزنده) در بخش مرکزی فهرج آغاز شد.

مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: این طرح به طول ۵ کیلومتر در شمال روستای دهنو میرزا از توابع بخش مرکزی فهرج به منظور جلوگیری از هجوم شن‌های روان به باغات و منازل مسکونی و جلوگیری از حرکت شن‌های روان به راه های روستایی اجرا می‌شود.

او افزود : این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال اجرا می‌شود .

همچنین عملیات آبیاری و مراقبت ۲۰ هزار نهال کهور و گز در ۲۳۶ هکتار نهال کاری در دشت ارجمند و رحمت آباد فهرج آغاز شد.

رجبی زاده گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۵۹۰ میلیون تومان به منظور جلوگیری از هجوم شن‌های روان به جاده ترانزیت کرمان-ایرانشهر و روستا‌های اطراف اجرا می‌شود.

شهرستان فهرج همواره در معرض طوفان‌های شدید شن و گرد وغبار است و سالیانه خسارات زیادی به مزارع کشاورزی و منازل مسکونی وارد می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.