مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: در ادامه سفر معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور به جنوب کرمان از پروژه‌ی نهال کاری و بیابان زدایی کوگوئیه‌ی شهرستان جیرفت بازدید شد.

پیشرفت صد درصدی پروژه نهال کاری و بیابان زدایی جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حمزه احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در ادامه سفر معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور به جنوب کرمان از پروژه‌ی نهال کاری و بیابان زدایی کوگوئیه‌ی شهرستان جیرفت بازدید شد.

او افزود: پروژه کوگوئیه یکی از پروژه‌های اولویت دار ما در مناطق فاقد پوشش و یا کم پوشش گیاهی این شهرستان است، زیرا این مناطق منشا برداشت ذرات ماسه و تولید گرد و غبار محسوب می‌شوند.

او هدف از اجرای این پروژه را کنترل فرسایش بادی و ریزگردها، افزایش سرانه پوشش گیاهی مناطق بیابانی، تولید اکسیژن، تلطیف هوا، کمک به تنوع زیستی و بازگشت گیاهان بومی منطقه به اکوسیستم عنوان کرد.

احمدی تصریح کرد: این مسئله اقدامی موثر در راستای کنترل ریزگرد‌ها است.

او عنوان کرد: این پروژه امسال در مساحتی برابر ۴۰۰ هکتار در منطقه کوگوئیه این شهرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۸ با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار