رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان انارگفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای انجام پروژه‌های مختلف منابع طبیعی اعتباری معادل سی و یک میلیارد تومان به شهرستان انار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مسعود حیدری پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان انارگفت: برای تکمیل پروژه پخش سیلاب رودخانه بیاض مبلغ ۱۹میلیارد تومان اعتبار تخصیص و پروژه با ۵۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

او افزود: این پروژه شامل عملیات خاکی به میزان ۲۱۴۳۷ متر مکعب و به تعداد ۵ بند سنگ و ملات به حجم ۳۶۳۵ متر مکعب می‌باشد که در کنار آن طرح توانمند سازی جوامع محلی و ترویج و نظارت دیده شده است.

حیدری پور هدف از اجرای پروژه‌های بند سنگ و ملات در رودخانه بیاض را کنترل فرسایش، جمع آوری رسوبات در پشت بند‌ها، کاهش سرعت جریان روان آب‌ها و سیل، کاهش ورود رسوبات به کانال و حفاظت از پخش سیلاب و افزایش نفوذ آب به سفره‌های زیر زمینی اعلام کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان انارگفت: همچنین پروژه‌های کنترل هرز آب‌ها جهت جلوگیری و کاهش فرسایش آبی و کنترل روان آب‌ها و ایجاد پوشش گیاهی در منطقه آهو بره گلشن، تله‌های رسوب گیر و احداث بادشکن‌های غیر زنده به منظور کنترل و کاهش سرعت باد و کاهش خسارات ناشی از فرسایش بادی و طوفان شن بر روی جاده بین المللی انار یزد به طول ۷۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد تومان در حال اجرا می‌باشد.

برای انجام پروژه‌های مختلف منابع طبیعی اعتباری معادل ۳۱ میلیارد تومان به شهرستان انار اختصاص یافت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار