به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منابع طبیعی از جمله سازمانهایی است که دارای مخاطبان خاص و عام در جامعه است به طوری که طیف وسیعی از جامعه به ویژه جوامع محلی حاشیه جنگل ها، بهره برداران، مرتعداران به دلیل شرایط خاص زندگی شان همواره با این منابع سر و کار دارند.
اگر نگاهی گذرا و ساده به کارکرد روابط عمومی داشته باشیم، خواهیم دید که سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به طور عام و ادارات کل منابع طبیعی به طور خاص همواره در تعامل با قشری از جامعه هستند که جزو مخاطبان ثابت منابع طبیعی بشمار آمده و در ایام و فصول مختلف سال رجوع آنان به مدیران و کارشناسان حاکی از اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در چرخه اقتصادی و اجتماعی آنان دارد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه واحد روابط عمومی جنوب کرمان موفق به کسب سقف امتیاز لازم در بین روابط عمومیهای ادارات کل منابع طبیعی کشور در بخش فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و مستندسازی پروژههای آبخیزداری و آبخوانداری در سال ۹۸ شده است، افزود: این پروژهها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بوده که این واحد با کسب امتیاز ۱۰۰، توانسته رتبه نخست روابط عمومی کشور در این بخش را کسب کند.
حمزه احمدی با اشاره به اینکه این ارزیابی توسط سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در بین واحدهای روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استانهای کشور انجام شده است، اضافه کرد: این ارزیابی دارای بخشهای مختلف از جمله امکانات و توانایی، مدیریت روابط عمومی، نظرسنجی، اطلاعرسانی و فرهنگسازی تلویزیونی، اطلاعرسانی و فرهنگسازی رادیویی، انتشارات، تبلیغات، ارتباطات اجتماعی و ارتباطات مردمی بوده که هر بخش دارای امتیازهای مختلف است.
او نقش رسانهها را در موفقیت روابط عمومی منابع طبیعی جنوب کرمان موثر دانست و افزود: رسانههای این منطقه در بازتاب اخبار و اطلاع رسانیها تاثیرگذار بوده و با انعکاس اخبار مربوط به منابع طبیعی نقش مهمی در اهمیت دادن مردم به منابع طبیعی داشتند.
احمدی با اشاره به جایگاه مهم روابط عمومی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد: این واحد در سال اخیر موفقیتهای چشمگیری داشته و تلاش قابل تقدیری در راستای فرهنگسازی و حفظ منابع طبیعی در منطقه انجام داده است.
انتهای پیام/س