طرح ها‌ی آبخیزداری مانع ازبروز سیل در سیرجان شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان گفت: ساخت سیل بند‌ها در سال جاری نقش مهمی در کنترل مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب در این منطقه داشت.

طرح ها‌ی آبخیزداری مانع ازبروز سیل در سیرجان شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران میرشاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان گفت: احداث ۱۲۰سازه آبخیزداری با اعتبار ۲۰میلیاردریال طی سالجاری نقش مهمی در کنترل مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب در این منطقه داشت.

او افزود: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای حوزه‌های آبخیزداری شهرستان سیرجان اختصاص یافت که با این اعتبار ۱۲۰ سد و بند خاکی، سیمانی و ملاتی و سازه‌های آبگیری احداث و به اتمام رسید.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان تصریح کرد: بارندگی‌های دو هفته پیش روز گذشته سبب آبگیری و سرریز شدن سازه‌های آبخیزداری در منطقه بیدشاهی و سدتنگوییه شهرستان سیرجان شده است.

میرشاهی تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از سیل و سیلاب در منطقه و ممانعت از ورود رسوب به سد تنگوئیه را از مزایای احداث ۱۲۰ سد و سازه یاد شده عنوان کرد.

او بیان داشت: بهار و تابستان امسال سال خوبی برای دامداران، کشاورزان و بهره‌برداران از منابع طبیعی در سطح شهرستان سیرجان است.

بارش‌های چند روز گذشته در سیرجان علاوه بر آبگیری سازه‌های آبخیزداری سبب خوشحالی کشاورزان و مردم شده است.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: آبخیزداری ، سیلابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار