امام جمعه موقت ریگان گفت: انجمن خرما همه ساله با شروع برداشت محصول خرما با سنگ اندازی و حمایت نکردن از نخلداران برای این قشر مشکلاتی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   حجت الاسلام جعفر ریگانی،  امام جمعه موقت ریگان امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ریگان ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: انجمن خرما همه ساله با شروع برداشت محصول خرما با سنگ اندازی و حمایت نکردن از کشاورزان برای این قشر مشکلاتی ایجاد می کند. 

او با اشاره به اینکه انجمن نخلداران به جای تقویت بنیه این قشر، مشکلاتی برای آن ها ایجاد می کند، تصریح کرد: نبود حمایت انجمن و نرخ پایین خرما باعث شده  بسیاری از نخلستان ها به بیابان تبدیل شوند. 

 حجت الاسلام ریگانی بیان داشت: مسئولان شهرستان ریگان در کنار کشاورزان قرار دارند و هزینه تولید یک کیلو خرما را دقیق بیان می کنند؛  اما انجمن خرما در مقابل کشاورزان و مسئولان قرار می‌گیرد.

او بیان داشت: انجمن خرما باید سرعت ودقت خود را مانند سایر انجمن‌ها بالا ببرد که نرخی بالاتر برای خرما در نظر بگیرد، نه اینکه به ضرر کشاورزان کار کند. 

امام جمعه موقت ریگان بیان داشت:  انجمن خرما به جای حمایت از قشر زحمتکش نخلدار  از سرمایه داران و واسطه‌ها حمایت می کند. 

او با اشاره به طوفان‌های شدید شن و ریزگرد‌ها در ریگان، خواستار تسریع در روند اجرای طرح‌های بیابان زدایی در شهرستان شد.

امام جمعه موقت ریگان تصریح کرد:  با توجه به طوفان‌های شدید شن و گرد و غبار، محصول امسال خرمای نخلداران دچار خشکیدگی وریزش شده است.

او با اشاره به خسارت خرمای نخلداران ریگانی، خواستار حمایت صندوق بیمه محصولات کشاورزی از این قشر زحمتکش شد.

حجت الاسلام ریگانی با بیان اینکه مدتی است مالچ پاشی در شهرستان ریگان تعطیل شده است، از منابع طبیعی استان خواست در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

او  با اشاره به اینکه صدای عطش و  بی آبی در بعضی از روستا‌ها و مرکز شهر شنیده می شود، از مسئولان استان خواست در این زمینه چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام ریگانی گفت: در طول تاریخ هر ملت و یا مسئولی به آمریکا اعتماد کرده است، سیلی محکمی در زمینه های اقتصادی، سیاسی و...  خورده است.

او بیان کرد: مسئولان زمینه ازدواج آسان و اشتغال را برای جوانان فراهم کنند تا آن ها بتوانند تشکیل خانواده دهند.

 انتهای پیام / م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار