نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کیفیت آموزشی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، باید نواقص بستر آموزشی شاد و آموزش آنلاین، برطرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز در جلسه شورای آموزش وپرورش استان به ریاست محمد جواد فدایی استاندار کرمان، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام عزای اباعبدالله الحسین (ع) گفت: بالغ بر ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور داریم که ۵ میلیون آن فاقد سیستم هوشمند، تبلت و گوشی موبایل هستند.

او با اشاره به اینکه از این ۵ میلیون دانش اموز، ۳ میلیون نفر فاقد تبلت و... هستند، افزود: ۲ میلیون نفر دیگر بدلیل زندگی در مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت محروم هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کیفیت آموزشی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، باید نواقص بستر آموزشی شاد برطرف شود.

زاهدی بیان داشت: با توجه به مشکل ذکر شده، نگرانی دیگری وجود دارد که قابل چشم پوشی نیست و آن هم، در دسترس بودن اینترنت برای قسمت اعظمی از بچه‌ها است که عواقب آن در پی نحوه استفاده از گوشی‌های هوشمند است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه کمتر از ۱۵ روز دیگر به آغاز مدارس باقی مانده، مسئولان می‌توانند با نامه نگاری وسایر راه هی ارتباطی، اشکالات لازم در رفع نواقص بستر آموزشی شاد از طریق ملی پیگیری واین مشکلات به حداقل برسد.

شفیعی سخنگوی علوم پزشکی، تصریح کرد: رنگ بندی، وضعیت دو هفته اخیر نشان می‌دهد استان کرمان طی دو ماه اخیر عمدتا وضعیت قرمز بوده و بیش از ۹۵ درصد از شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و هشدار بوده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره دستورالعمل بازگشائی مدارس و تغییر روند کار در آموزش حضوری و مجازی بیان کرد: دانش آموز و معلم با این تغییر در برنامه ریزی کلاس حضوری و مجازی چالش پیدا می‌کنند و باید هر تصمیمی قرار است اجرا شود برای بازه زمانی چهار تا پنج ماهه ثابت باشد تا نظم فکری و آموزشی به هم نریزد.

او گفت: تا نیمه خردادماه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان خیلی محدود موارد بستری زیر ۱۵ سال داشتیم که از خرداد به این سمت که پیک دوم این بیماری در استان آغاز شد و تیرماه به اوج رسید؛ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۴۵ مورد بستری در گروه سنی مدرسه بوده که ۴۲ مورد قطعی بستری و متاسفانه تعدادی فوتی نیز داشته ایم.

شفیعی تصریح کرد: با بازگشائی مدارس وقتی جمعیتی در یک فضا قرار داده شود و با توجه به اینکه رفتار بچه‌ها را نمی‌شود مدیریت کرد اگر زنجیره انتقال در این گروه‌ها برقرار شود، خطرناک است ضمن آنکه امسال آنفلوانزا را نیز داریم که اصلا وضعیت آنفلوانزا قابل پیش بینی نیست.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مدیریت آموزشی در کلان کشور باید به این مسئله کمک کند، بیان کرد: در بحث آموزش گروه‌های سنی پایین‌تر امسال باید کشور تصمیم بگیرد و گروه سنی پایین‌تر حتی اگر یک سال به مدرسه نرود، مشکلی پیش نیاید.

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه، امسال ۲۵ بسته تحولی از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده که کاملا اجرائی است، گفت: امیدواریم بتوانیم پوشش تحصیلی حداکثری داشته باشیم تا عدالت آموزشی را محقق شود.

او افزود: دستورالعمل بازگشائی مدارس از سوی وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شده و همه نکاتی که باید برای بازگشائی مدارس در وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید رعایت شود، مشخص شده و مدارس آمادگی دارند

اسکندری نسب با بیان اینکه دو هزارو ۲۰۰ روستا استان کرمان پوشش اینترنتی ندارند، گفت: تاکنون مشکل ۱۵۰۰ روستا حل شده و امیدواریم ۷۰۰ روستای باقی مانده نیز، تحت پوشش اینترنت قرار گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار