مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ روستا در استان کرمان بدون پوشش اینترنت بوده که تاکنون مشکل هزار و ۵۰۰ روستا حل شده و امیدواریم مابقی روستا‌ها نیز تحت پوشش اینترنت قرار بگیرد.

حل مشکل اینترنت ۷۰۰ روستا در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان امروز ۱۰ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از ۱۵ شهریورماه جاری سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز می‌شود و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید فعالیت مدارس را آغاز کنیم.

او افزود: قطعا امسال آغاز سال تحصیلی متفاوتی داریم و خانواده‌ها و دستگاه تعلیم و تربیت دغدغه دارند و امیدواریم به خوبی بتوانیم به رسالتمان عمل کنیم.

اسکندری نسب تصریح کرد: آموزش و پرورش مبداء تغییر و تحول، معلم مهم‌ترین عنصر در حوزه تحول و مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است و هر چه تلاش کنیم مدرسه‌ای سرزنده، خلاق و پویا داشته باشیم، قطعا آینده جامعه تامین می‌شود.

او بیان داشت: شاید مهم‌ترین وظیفه آموزش و پررش اجرای سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش است و مهم‌ترین رسالت آن چرخش اساسی از نظام آموزشی به نهاد فرهنگی اجتماعی و مولد سرمایه انسانی است.

اسکندری نسب اظهار داشت: تلاش و برنامه ریزی ما برای تحقق اهداف سند تحول است و امسال ۲۵ بسته تحولی از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده که کاملا اجرائی است.

او با اشاره به اینکه تلاش این است پوشش تحصیلی حداکثری داشته تا عدالت آموزشی را محقق کنیم، افزود: دستورالعمل بازگشائی مدارس از سوی وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شده و همه نکاتی که باید برای بازگشائی مدارس در وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید رعایت شود، مشخص شده و مدارس آمادگی دارند.

اسکندری نسب تصریح کرد: پروژه مهر رخداد ملی بوده و از سال‌های قبل نیز اجرا می‌شد که امسال کمیته سلامت دانش آموزان و فضای مجازی به این پروژه اضافه شده و اطلس دسترسی دانش آموزان استان به آموزش و مدرسه طراحی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به شیوع کرونا، شعار ما این است که آموزش تعطیل شدنی نیست و آموزش جریان دارد و آمادگی استان برای بازگشائی مدارس از سوی نمایندگانی از وزارتخانه سنجیده شده است.

اسکندری نسب افزود: قریب به ۱۵ میلیون دانش آموز در سراسر کشور در مدارس حضور پیدا می‌کنند و امیدواریم بتوانیم هرچه بهتر و باشکوه‌تر این روز را برگزار کنیم.

او بیان داشت: پارسال پنج ماه از سال را سپری کرده بودیم که با شیوع کرونا مواجه شدیم و شاید در سال تحصیلی جدید در وضعیت قرمز این ارتباط حضوری نباشد و آموزش از طریق تلویزیون و فضای مجازی و بسته‌های آموزشی دنبال شود.

اسکندری نسب درباره وضعیت آموزش از طریق فضای مجازی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ روستا در استان کرمان بدون پوشش اینترنت بوده که تاکنون مشکل هزار و ۵۰۰ روستا حل شده و امیدواریم مابقی روستا‌ها نیز تحت پوشش اینترنت قرار بگیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار