آتش سوزی ارتفاعات منطقه تنگ قدرت در شهرستان پاسارگاد مهار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد ،گفت: این آتش سوزی که در منطقه تنگ قدرت بخش پاسارگاد به وقوع پیوست با تلاش نیروهای منابع طبیعی و همکاری نیروهای محلی و شوراهای اسلامی عشایری و روستایی بخش پاسارگاد کنترل و مهار شد.

او، با اشاره به تلاش نیروهای مردمی، بهره برداران عرصه های جنگلی و مرتعی ، قرقبانان فصلی و ماموران اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد در اجرای سریع عملیات اطفای حریق، بیان کرد: پس از اطلاع از وقوع این آتش سوزی هماهنگی های لازم با فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام و در نهایت با همکاری نیروهای امدادی آتش در همان ساعات اولیه مهار شد.

خسروانیان، تصریح کرد: نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان پاسارگاد برای اطمینان از اطفاء کامل حریق ، پاکسازی و پایش ساعت ها در منطقه مستقر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با  قدردانی از حضور همه نیروهای حاضر در این عملیات به ویژه حضور فعال گروه های مردم نهاد ، قرقبانان فصلی، نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان ، بخشدار ، رئیس شورای عشایری و روستایی ابوالوردی و تنی چند از نیروهای بسیجی آن بخش، ادامه داد: تلاش  نیروهای اطفای حریق در این عملیات موجب شد تا از گسترش آتش و سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شود.

او، با بیان اینکه منطقه مذکور از نقاط نیمه بحرانی شهرستان پاسارگاد بوده و در سال های گذشته نیز طعمه آتش شده، افزود: فرهنگ سازی در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در میان بهره برداران و گردشگران طبیعت از اولویت های اصلی اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد است.

خسروانیان خواستار ارتقاء و آموزش بیشتر در این زمینه شد و از مردم نیز درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی ، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار