رئیس شورای رقابت در خصوص روش قیمت گذاری خودرو‌های جدید در بازار توضیح داد.

رضا شیوابه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله خودروسازان تعدادی خودرو جدید به بازار عرضه می‌کنند که امسال نیز خودرو‌هایی معرفی شد، از جمله خودرو‌های جدید، محصولات ایران خودرو شامل رانا پلاس اتوماتیک، دنا توربوشارژ اتوماتیک ۷۰۷، دنا توربو شارژ دستی ۷۰۴ و سورن پلاس هستند. قیمت این خودرو‌ها با توجه به اینکه پیش فروش شده اند، اما مشخص نیست.

چندی پیش رضا شیوا رئیس شورای رقابت از قیمت گذاری خودروهای جدید خبر داد که بر این اساس برای استعلام از قیمت نهایی این خودروها به سراغ این مقام مسئول رفتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: در خصوص آخرین جزئیات از قیمت گذاری خودروهای تجاری در کلینیک تجاری بفرمایید؟

رضا شیوا رئیس شورای رقابت: خودرو‌هایی که در جلسه ۴۳۰ شورای رقابت برای قیمت گذاری آن ها تصمیم گیری شد، خودرو‌هایی مثل رانا پلاس اتوماتیک، دنا توربوشارژ اتوماتیک ۷۰۷، دنا توربو شارژ دستی ۷۰۴ و سورن پلاس و پژو ۲۰۷ دستی هستند که قیمت رسمی تاکنون نداشته اند، چون تولیدات جدید ایران خودرو هستند.

 اگر اطلاع داشته باشید دستورالعمل قیمتی که در گذشته داده شد برای خودرو‌هایی بود که یک قیمت پایه برای آن ها داشته‌ایم؛ قیمت پایه را به عناوین مختلف به دست آورده ایم. یکی از روش‌های به دست آوردن قیمت پایه این است که اگر بازار تعادلی باشد، خود بازار آن قیمت پایه را می‌دهد؛ مانند سال ۹۰ و ۹۱ که قیمت پایه برخی از خودرو‌ها را از آن روش به دست آورده‌ایم.

 اما اکنون با توجه به وضعیت حاکم بر کشور که واردات خودرو هم به هیچ وجه نداریم، این خودرو‌ها در انحصار هستند بنابر این باید به دنبال روش دیگری برای قیمت گذاری باشیم. یکی از جدیدترین روش‌ها برای قیمت گذاری خودرو هزینه تمام شده یا همان کاست پلاس است که شورای رقابت آن روش را استفاده نمی‌کند چرا که ممکن است شک و شبهه‌ای به همراه داشته باشد.

دنا

روش دیگری که برای قیمت گذاری خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و کارشناسان آن را تایید می‌کنند، اعمال کلینیک تجاری است که این کلینیک همان روش قیمت گذاری دلشی معروف را به کار می گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: این فرمول باعث نمی شود که قیمت مواد اولیه نیز افزایش یابد؟

رئیس شورای رقابت: مواد اولیه مانند فولاد در کشور با رقم بسیار بالایی تولید می‌شود و این یعنی این مقدار که تولید می‌شود زیاد و در دسترس است؛ به طور مثال فولاد تحت چهارچوبی تولیدی می شود. اتفاقا در جلسه قبل ورق‌های زیر پنج میل را که انحصاری بودند را دستورالعمل قیمتی داده ایم، یعنی آنها نیز آزادی عمل ندارند، مگر در بازارهایی که کالاهای رقابتی دارند.

در برخی از بازار‌ها کالا‌هایی هستند که در آنها با مشکل عرضه کم مواجه هستیم و عرضه کمتر از  تقاضا داریم اما به هیچ وجه هیچ تاثیری در افزایش قیمت مواد اولیه ندارد. ما در حال حاضر از روش کاست پلاس استفاده نکرده‌ایم یعنی روشی که هر قطعه چه ارزشی دارد را نرفتیم. 

ما هم اکنون برای قیمت گذاری خودرو بر اساس فرمول کلینیک تجاری پیش رفته ایم. یکی از دلایل این است که کلینیک تجاری نگاه نمی کند فولاد را چند خریده، نگاه می کند خودرو مشابه آن چقدر است بدین معنا که خودرو تولیدی جدید را نسبت به خودرویی که کلاس پایین تری دارد بررسی می کنیم و به هیچ وجه قیمت تمام شده نمی رویم.

 قیمت گذاری خودرو

باشگاه خبرنگاران جوان: فرمولی داده بودید که قیمت خودرو در بازار ۱۰ درصد بیشتر از قیمت کارخانه باشد اما این اتفاق رخ ندارد، هم اکنون برای کاهش قیمت خودرو در بازار و کارخانه چه راهکاری دارید؟

رئیس شورای رقابت: زمانی فرمول ۱۰ درصد را سازمان حمایت اعلام کرد، اما پس از آن این فرمول را پس گرفتند چراکه وزارت صمت گفت همچنین چیزی مصوب نشده و این فرمول را پس گرفتند.

همیشه همه جا و در هر زمان، میزان عرضه اگر کمتر از تقاضا باشد این اتفاق می افتد. با توجه به اینکه اکنون اختلاف قیمت بازار و کارخانه زیاد است هر زمانی که میزان عرضه کمتر از تقاضا باشد، همچین اتفاقی می‌افتد و جزو بحث اقتصادی است. تلاشمان بر این است که میزان عرضه را افزایش دهیم، اکنون عرضه خودروسازان  نسبت به سال گذشته به مراتب بیشتر شده و شاید برخی از خودرو‌ها ۲۰ درصد افزایش داشته است.

باید تقاضای کاذب را حذف کنیم یعنی تقاضا باید منطقی باشد که به همین دلیل تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ دهد که نیازمند همکاری خودروسازان است. باید مواد اولیه این خودرو‌ها آماده باشد، به هرحال بازار را کسانی که به هم می‌زنند و بازار کاذب درست می کنند باید مقامات نظارتی حواسشان جمع باشد و کنترل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نظرتان مدل قرعه کشی کنونی باعث می شود خودرو به افراد نیازمند برسد؟

رئیس شورای رقابت: اکنون مدل قرعه کشی کنونی، جانشین بهتری از روش گذشته است. در قرعه کشی کنونی، شکایت‌هایی که در دوره‌های قبل داشتیم را ندارد به طور مثال در دوره های قبل قرعه کشی، برخی می‌گفتند در ۲ دقیقه اول سایت بسته شده یا پیشنهاد می‌دهند ۵ میلیون تومان بدهید و اسمتان را وارد سایت می‌کنیم که تمامی موارد در این دوره از قرعه کشی حذف شده است. در قرعه‌کشی محدودیت را زیاد می کنیم که افراد نیازمند بتوانند ثبت نام کنند، که به مرور این تقاضای کاذب کاهش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان: سازمان حمایت گفت با قیمت گذاری خودرو کاری نداریم، و شما هم می گویید کاری نداریم، اما در نهایت تایید نهایی قیمت خودرو دست کیست؟

رئیس شورای رقابت: هم اکنون قیمت اظهاری نهایی خودرو که خودروساز می فرستد باید به تایید بازرس و حسابرس قانونی شرکت برسد. دقت کنید که تایید قیمت خودروساز باید به تایید بازرس برسد.

اگر مقداری اضافه یا مسائل دیگری باشد، بازرس و حسابرس مسئول است، در حال حاضر قیمتی را آنها تعیین کرده اند و به بازرسان می دهند، اگر بازرسی قیمت را تایید کرد این اقلام را کم و اضافه می‌کند و قیمت به همان قیمتی می‌رسد که بازرس داده است. هم اکنون به این دلیل  نمی توانیم قیمت کلینیکی را اعلام کنیم چون قانون گذار گفته است که شورای رقابت باید دستورالعمل بدهد.

معیار دستورالعمل بر اساس قیمتی است که کلینیک تجاری به دست آورده و اگر این اقلام را از قیمت خود اظهاری خودروساز کسر و اضافه می کنیم به قیمت کلینیک تجاری می‌رسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمود داودی
۱۸:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
خودرو ساز با هر قیمتی دلش خواست میفروشه وانت اریسان که درونش ضعیفترین موتورهای ایران خودرو بکارگیری شده قیمتش از تمام سواریها بیشتر شده سمند و هم رده‌هاش 94 میلیون وانت اریسان (اردی) 120 میلیون تومان! کسی هم پیگیری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
واردات با تعرفه منطقی آزاد قیمت لگن داخلی هم هر چی دل شان می خواهد بفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
صدایی کلنگ قبر دو لگن ساز از دور می اید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خدا لعنتتون کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
کسی به فکر مردم ضعیف نیست
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۰۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
بله قیمت قطعات خودرو را آنچنان بالا بردید که همین الان اگر از بازار تمام قطعات خودرو را خریداری کنید پول دو تا خودرو ازش در می آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
حیف چشمام که این گزارش رو مطالعه کردم . مشکل ما در کشور همین افراد هستند که با بازی کلمات همه چیزو از سر خودشون باز میکنن "باید تقاضای کاذب را حذف کنیم " "باید نهاد نظارتی...." باید عمه هایمان هم از جنس مذکر باشد"و.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
هر چقدر دوست دارید بکنید نداریم بخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اقای شیوا دست از سر مردم فقیر بکش ما مثل شماها پول زیاد نداریم که خودرو بخریم شماها بچه هاتون پول زیاد دارن بخن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام
بهتره اسم شورای رقابت رو به شورای رفاقت با مدیرعاملان خودروسازی تغییر بدن.
حداقل ملت تکلیف خودشون رو میدونن.
-
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
می گم این شورای رقابت همون شورای نظارت سازمان بین الملل نیست احیانا یا شبیه اون یا یه همچنین چیزی
-
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خدا خیرشون بده حداقل به فکر شک وشبهه هم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
هر مسئولی که راجع به خودرو دستی داره باید اعلام کنه که خودش چه خودرویی سوار میشه و با چه قیمتی خریده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم با تولیدات ایران خودرو وستیپا
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
کاش واردات خودروهای دسته دوم ازاد میکردن..اونوقت این ماشین های مسخره رو دستشون میموند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
یک تن اهن رو به چه قیمتی میفروشی ...................
.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
من به این ماشینها جمعا ۱۰میلیون میدم.اونهم چکی ،اولاد به اولاد.اینهم فرمول منه.خواستین بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
بازم میخوای گرون کنی . اشغال های که تولید میکنید
.چرا واردات خودرو سبک رو از عراق و افغانستان .ازاد نمیکنید
تا بفهمند این مملکت ساحب داره .چرا .چرا .بزارید مردم خودشون وارد کنند نه واردکننده اشغال .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم حرفات کاملا حقه ویقین دارم ازشدت ناراحتی وعصبانیت نسبت بوضع مملکت حواست پرت شده.کلمه صاحبو باسین نوشتی .اما عزیزم ارام باش .اینا ازفرعون بالاتر نخاهن رفت. خدا صاحب ماست. یوم المظلوم علی الظالم اشد من یوم الظالم علی المظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا این مملکت هیچ نظارتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۴:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
لطفا یک هشتک راه بندازید بگید حالا که میخواید خیلی از جاهای ایران رو بدید به چین این ایرانخودرو و سایپا رو هم جوزو اولین چیزا بدبد به چینیا شاید یه خورده حال و روزمن بهتر بشه بخدا
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۴:۵۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
بنظر من حالا که ماشین ده برابر گرون شده گواهینامه دادن روهم ده برابر کنن اینجوری ممکنه تا ده سال اینده مشکله ترافیک حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
مطمئنی که این کارو نکرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
گواهینامه هم خیلی وقته میره بالا
اَی خِدااااااااااااااااااا خودت کمک کن
Italy
ایرانی
۰۳:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
بیچارمون کردید با قیمت گذاریتون منی که به امیدی ماشین ثبت‌نام کردم که میتونستم با وام وقرض صاحب ماشین۶۰ میلیونی بشم حالا که ۲۵ میلیون به قیمت کارخانه اضافه کردین از کجا بیارم بدم ماشین رو تحویل بگیرم مجبورم حواله رو بفروشم...عملابه طبقه ضعیف فشار وارد کردید....شمایی که قرار بود با ثبت نام راحت هوای طبقه ضعیف رو داشته باشید با گرون کردن ۲۵ میلیونی قیمت کارخانه ای کمر طبقه ضعیف رو شکستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
من یه سئوال دارم .راستی اونائیکه دربهمن ماه 98 ثبت نام کرده اند .قیمت زمان تحویلو حساب میکنن یا قیمت زمان ثبت نامو.علامت سئوالو بلد نیستم
Germany
مالباخته سایپا دیزل
۰۲:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
عزیزان این دو خودروساز مردم ایران را شناختن ودولتها راپیش خرید کردن ما باید اشتباه نکنیم من خودم سال ۹۵ کشنده ثبت نام کردم هنوز نتونستم بگیرم وشگایت هم کردم ولی هنوز خبری نیست چون من برای پیش خرید مسعولین پول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
.واقعا چاره ایم نداری.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۱:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اگه یه ماشین وارد بشه دوبرابر قیمتش حق گمرکی میخوره
الانم ک کلا جلوی واردات بستن
تا ماشینای خودشونو با منت بدن دست ملت
هرروزم قیمتارو میبرن بالا میگن داریم شفاف میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
آقا زحمت نکشید قیمت هم صادر نکنید توان پرداخت این مبالغ را برا محصولاتتون نداریم مهم هم نیست که تولیدتون باکیفیت اروپا باشه یا آنگولا پولی در بساط نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
من موندم که کی این مسولین به سن بازنشستگی میرسن؟ سیری هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
Hosseini
۰۰:۳۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
.
چرا لقمه رو پیچوندی.
همون اول بگو هر چی خودشون گفتن
Iran (Islamic Republic of)
صیام فریدونی
۰۰:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
مشکل مابااین چیزاحل نمیشود تازمانی که نظارت نباشه همین اگه خودروداخلی است ۱۰۰درصدایرانی پس چه ربطی به دلارداره بس بخدادیگه چقدظلم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
صدتا ازین نظارتا گذاشتند اما خودناظرو ایکی ثانیه میخرن.مثل گذشتها. .چرا هیچکس ازین وضع ناراحت نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
فقط خدا به فریاد این مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خدا بفریاد مردمیکه بادوتا وعده دروغ گول میخرن ویا با30 هزارتومن بفلانی رای میدن.نخاهدرسید. خود کرده را تدبیرنیست
Iran (Islamic Republic of)
گلادیاتور
۰۰:۰۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
چی بگیم والا،یاسین خوندن فایده ای نداره که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خیلی خوب من بخاطر اینکه برادرم مجرده و ماشین دارم نمیتونم ماشین بخرم خیلی خوبه این طرح
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خودروهای جدید ایران خودرو!!!؟ حتما چند سال دیگه اینارو تولید می کنید رانای بوق قشنگ-دنای دو رنگ سیاه و سفید-سمند دنایی آردی پلاس منهای دو به توان ۳ -سمند پلاس بعلاوه دو منهای ۴!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
بازرس از خود خودروساز شورای رقابت از خودروساز کیه اصلا به فکر ملت باشه فرغونها را میدن دست مردم با قیمت نجومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ای مردم بیچاره نخرید نخرید بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
نگو مردم بدبخت چه کنن .هرروز جیبشونو میزنن. ببورس میرن.پشیمون میشن .ماشین ثبت نام میکنن پشیمونشون میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام ميگيم زماني که دلار 3هزار تومن بود قيمت پرايد هفت مليون تومن بود يني چيزي حدود1600الي 1700دلار الان که قيمت ريالي دلار رفته بالا و نه خوده دلار يني بازم همون 1700دلار بوده منتها با لار بيست و سه هزار تومني هر جور حساب کنيم ميشه39مليون تومن چرا الان پرايد 90مليونه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
کجای دنیا مسئولین دل سوز و با وجدان می توان یافت
فقط یک استراحتی به اقایان بدهید یکم تفریح کنند ما راضی به زحمت کمر شکن !!!!!! نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
مافیا کجا بود خود دولت میخواد گرون بشه نه دلال و نه مافیای بازار خودرو تاثیری دارند کلا دولت هست میخواد این مردم و کشور رو به چاهی ببره که دیگه بیرون نیاد
Germany
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
روش قیمت گذاری:
آینه بغل برقی ۱۰ میلیون به قیمت اضافه میشه
دو رنگ کردن خودرو ۱۵ میلیون
سانروف ۵۰ میلیون
رینگ المینیومی ۱۵ میلیون
زه بغل ۳ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۳۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اینکه قیمت دستوریه یکی از دلایل مهم تقاضای زیاده و چونکه ایران خودرو سایپا دولتی هستن اینجاس ک هیچکس نه دلش واسه مردم میسوزه نه دولت مافیا بازارو بدست میگیرن مردم بیچاره بدبختر میشن
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۲۲:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
کسی فریاد رس ماایرانیها نیست لیاقت مردم ایران بیشترازاینهاست چراتوکشورهای نیمه پیشرفته خودروهای باسوخت کمتراز۲لیتردر۱۰۰کیلومتر استفاده میکنن ولی ایران اسلامی داره خودروهای میلیاردی باسوخت۱۰۰»۱۴مصرف میشه چراکسی توکشوربه فکرنیست، بخداکیفیت خودروی داخلی نسبت به همسایگان ما صفره تاکی ماملت ایران اینقدربدبخت باشیم پرایدکشورجنگ زده عراق مجبوره که میخره ایران که جنگ زده نیست ،اومدین همون موتورپرایدیه اتاق به قول خودتون شیک گذاشتیدروش به اسم کوئیک ۶۰میلیون گرونتر میدید به مردم بدبخت ایران.کشورهای پیشرفته ماشین ساختن نیرومحرکه خودش سوخت خودشوتامین میکنه این یعنی مصرف سوخت صفر٪
Iran (Islamic Republic of)
سهراب نجاری
۲۲:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
لعنت به این آدمهای کاسب دلال که قیمت ماشینهارو بوردن بالا از مردمان عزیز خواهشمندیم ماشین نخرند مردم ماشین میخرند اینها همش قیمتها رو می برنت بالا تاکی قیمتها اینجوری می مونه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
یادمان نرود وقتی معیار همه چیز تو این مملکت دلار آمریکاس ناله نداره .دلار 4 تومنی طی دو سال شده 6 برابر
بنابراین طی زمان کوتاه همه چیز خودشو با دلار 23 تومن فعلی که انشالا گران تر نشود هماهنگ میکند
بلند ناله بزن مرگ بر آمریکا
بلند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
فولاد داخل کشور تولید میشود خیلی ربطی به دلار نداره در ضمن به گمانم یکی از دلایل گرانی فولاد (وطنی) وارد بورس شدن این محصول استراتژیک می باشد وباعث گرانی اکثرمحصولات پایه فولاد مثل لوازم خانگی شده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام خدمت تمام دوستان.
قیمت خودرو در ایران به راحتی کاهش می یابد فقط کافیه واردات خودرو خارجی آزاد بشه در مقابل خودرو سازان داخلی هم هر قیمتی که دوست دارن محصولاتشون رو قیمت گذاری کنن.
در کمتر یک هفته نتیجه راخواهید دید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
حیف پول که به این لگنهای ایران خودرو وسایپابدیم ولی از مجبوریه چکار کنیم دیگه غیر از اینهاچی میتونیم بخریم اگر سراغ خودروهای چینی، بریم از چاله در اومدیم افتادیم توچاهبه امید روزیکه دولت واردات بدون تعرفه ازاد بشه،مثل جزایر منطقه قشم وکیش و.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
توان خریدمایحتاج روزانه وپرداخت کرایه خانه را نداریم بعد بیاییم خودروبخریم
هرچه درتوان داریدخودروراگران کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
نخرین عزیزان نخرین بخدا ظلم میکنین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
فروش خودرو باید با قیمت نزدیک به بازار انجام شود بطوری که این اختلاف ارزش دلالی نداشته باشد و مابه التفاوت قیمت با قیمت واقعی هم به حساب خزانه واریز شود.با این کار بطور قطع درخواست های کاذب به کنار خواهد رفت وقیمت بازار هم سیر نزولی را تا رسیدن به قیمتی نزدیک به قیمت کارخانه طی خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
فقط انهایی که بعد برجام دنبال تحریم بودن و مخالف مذاکره با امریکا بودن الان کجا هستند کجان زمین داخلی قیمتش سر به فلک کشیده چیزهایی که تواید داخل است قیمتها سر به فلک کشیده کجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
فقط چاره اش نخریدن است نخرید نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اقا بنده الان چهار سال است خودروی خود را فروختم وهرگز دیگر نخریدم چون دیدم باید حق زن بچه ام را بدم به یه مشت مفت خور خودرو سازکه گاری میسازند وبه چندین برابر قیمت حقیقی به مردم میدهند والا نخرید مردم اگه مخواهید این دو خودرو ساز جمع بشوند نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
بنده هم چنین کرده ام
کاملا موافقم
Singapore
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اقا خودرو سازهای خارجی همه ورشکست شدن.ماشین با التماس میفروشن،ما باید برای خرید ماشین قرعه کشی کنیم به 4 برابر قیمت هم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خدا ازتون نگذره به حق آقا امام حسین زمینتون بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
هر چه می کشیم از دست شورای رقابت بی انصاف است که اجازه گرانی این گاریهای بی کیفیت راهر سه ماه یک بار صادر کردخدلعنتتان کند به امید جواب گویی در قیامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
شوراي رقابت و سازمان حمايت از مصرف كننده : مترسكي هستند در دست دولت ...
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۱:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
شورای رقابت داره با دلالا و بنگاهیا رقابت میکنه تو گرونتر فروختن احسنت علی برکت الله الی جیب
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۰۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
آقای شیوایی پراید رو کردید ۱۰۰ میلیون. دیگه چی بدتراز این. پراید ۸ میلیونی شده آرزوی جوانان ایرانی. یکمی از افغانستان و عراق یاد بگیرید. این تورم رو ندارن. از افغانستان هم کمتریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
مردم رو بیچاره کردید ی ماشین ثبت نام کردم در عرض هشت ماه دو برابر شده بخدا کار گریم از کجا بیاریم بریزیم خواهش میکنیم ی فکری ب حال ما بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
با ابن وضع پيكان بايد دوباره توايد بشه والا مستضعفين سرشون بي كلاه ميمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
۲۰۷دستی واز۹۲ملیونکردین ۱۲۵ملیون حالا میگی قیمت مشخص نیست توبازارخریدوفروشی نیست چون بازارتومشت دلالانه به بهانه دلارفقط افزایش قیمت میدین ودامن میزنین به بی ارزش شدن پول ملی دکترشیوای عزیزاگه فرداروزی دلارشد۱۰هزارتومان بایدقیمت کارخانه خودروبه نصف کاهش پیداکنه درغیراینصورت حضرتعالی بایدپاسگوی کل ملت ایران باشی یه بارم شده جلوی گرونی بگیرین وبه فکرکاهش قیمت باشین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
شورا رقابت وسازمان حمایت وخودروسازها همشون زیر نظر دولتن
هیچکدومشون به فکر مردم نیستن بیخودی خودتون رو اذیت نکنین ،تنها راه نخریدن هست وتمام
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اگه خود مردم بفکر خودشان نباشن هیچکس بفکرشان نیست // نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
شما هم ۲ساله اینو میگین خب من نخریدم کشور پر از دلال و دلال بازی شده چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ناشناس جان // خوب برو بخر ببین اوضاع از اینی که هست بهتر میشه یا بدتر
Iran (Islamic Republic of)
نامدار
۲۰:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اگر ملت ماشین نخرند تولیدات این دو ایران توقف شوند مجبورند چاراندیشی کنند چهار تکه لگن میلیون هاتوم با چه حساب و کتابی واردات خودرو به نفع برخی ها نیست اگر واردات صورت بگیرد کدام عزیز سوار خودرو های لگن وبی کیفیت و گران میشود ملت ایران خدای تو شاهد بنده ماشین ندارم وبا موتور کارهایم را انجام می دهم
Iran (Islamic Republic of)
نوشهری
۲۰:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
هی روش جدید قیمت گذاری،هی فرمول جدید قیمت گذاری.شانس آوردیم که ماشینتون هم ماشین نیست.
-
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
به نظرم واردات خودرو باید آزلد بشه تا هم قیمت پایین بیاد هم کیفیت بالا بره.وگرنه بازار انحصاری تو دست دوخودرو ساز میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سازمان بازرسی کیلویی چنده بالا میکشیم با خونسردی و با خنده قیمتا رو بالا میکشیم کی به فکر اینه کی دزد و کی رانت خواره
Iran (Islamic Republic of)
بابایی
۱۹:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
بنظر من اول دولت شریک دوم نمیخواهن قیمت خودروتعین شود بهد این آقای شیوا را اخراج کنیدتابازار سروسامانی بگرد
Germany
نابودی مافیای خودرو ساز
۱۹:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
امید به خدا این شرایط سخت باعث تسلیم مافیای خودرو ساز بشه و گروه جدیدی بیان که مثل نیروهای دفاعی کشور، برای مردم و برای سرزمین کار کنن. نه دزدی از مردم و تحویل یک مشت ماشین آشغال با قیمت های. نجومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خب الان کجاش به نفع مشتریه
باشگاه خبرنگاران شما رو هم خریدن کاهش کجا رفت فرمول میارید ما انقذر دبیرستان خوندیم فرمول هارو این به درد به خودشون می خوره شما برید دنبال کاهش قیمت اگر میگید این قیمت نیست خب برید دنبالش دیگه اشکالش کجاست چه مسخذه بازیه ایه خبرنگار ها هم دیگه افتادن تو دسته اونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
روش قیمت گذاری ماشین ها
یه عدد فهت رقمی نزدیکه به اولین عدد هشت رقمی (( که فقط گرد باشد )) صفحه کلید یا گوشی موبایل فشار دهید
قابل توجه مسولین محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا این همه توضیح یک کلمه بگین مردم هر قیمتی ما بگیم میخرن ما هم میخوایم گرون کنیم والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
یعنی کسی نیست جلوی این ها رو بگیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
هایما اس 5 و اس 7 تحویل فروردین تا خرداد 99 قیمتشون 180 تا 200 میلیون بوده
الان دنا پلاس توربو اتومات یه یه ماشین دنده ای معمولی است تحویل فروردین تا خردادش باید کمتر از 160 میلیون باشد
چون هایما اس 5 قیمت 180 میلیونی در کارخانه داشته
Iran (Islamic Republic of)
mahyar
۱۸:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
تو تلویزیون خیلی از مصرف کننده طرفداری میکرد ولی تو عمل طرفدار خودروسازاست
Iran (Islamic Republic of)
Hosein
۰۹:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
آخه شکمشو سیر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
کدوم خودروی جدید!!!
دنا پلاس توربو اتومات همون دنا پلاس توربو اتوماته که یه گیربکس اتومات بهش اضافه شده با چند تا آپشن
207 سقفششه ای هم یه مونروف بهش اضافه شد
سورن پلاش هم یه چندتا تغییرات جزیی
با چند تا آپشن خودرو جدید حساب میشه و قیمت گذاریش باید سر به فلک بکشه
همین اشخاص و همین مدل قیمت گذاری باعث شده بازار بیرون ملتهب بشه و قیمت بازار هر روز افزایش تر بشه
Germany
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ماشین بی ماشین تو فکر خریدن یه سم طلا باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خدا وشیوا نخو ارزو یه ماشین شیک ودلمون نها ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خودروهای بی کیفیت و درجه سه و طراحی عقب افتاده رو می خوان با خودروهای به روز چینی و کره ای محاسبه کنن حتما و به دست مردم بیچاره بدهند
ما 1 سال پیش زمانی که دنا پلاس اتومات ثبت نام کردیدم دلار 9 هزار تومان بود و 80 میلیون پیش پرداخت واریز کرده اییم پس تکلیف ما چه می شود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
فقط مزايده
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۷:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
وحیده صالح میرحسنی روان ی
۱۷:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام.این همان اقای شیوایی است که میگفت واسه پراید20میلیون هم بدی زیاده و سایپا و ایران خودرو در حال گرانفروشی چندین برابری است و پولهای هزاران میلیاردی کلان به جیب زدند،اتیشش از گرانی خودرو زیاد بود ولی مثل اینکه اخر اونو هم خریدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
آره. این شیوا اوایل خیلی خوب بود و طرفدار مردم بود. بعد از مدتی بی خبری که پیداش نبود، اومد و طرفدار خودروسازان شده
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۷:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ترکیه نمونه بارز تولید مونتاژی خودرو که سالانه یک درصدهم افزایشی ندارد. چون دولتی نیست . اینجا دولتی ورانتی است . ماشینهای لگن بی خاصیت را در یکسال 300 الی 400 درصد افزایش داده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه در ایران لوازم خانگی هم ۵۰ برابر قیمت واقعی بت مردم تحمیل می شند هرچند دولتی هم نیستند
و تنها علت اینم مه در این انحصار وجود دار نه رقابت
تنها راه اصلاح صفر کردن تعرفه واردات است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ماشالا سیر نمیشن اینا تا این رضا شیوا هست ماشین هم همین جور قیمت گذاری میشه میره بالا البته یک طرف داستان این آقا
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحسین زندی
۰۵:۱۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
البته این شرایط فعلی همت مردمی میخوا وبهترین راهکار این است که خودرو نخریم نان شب که نیست ما خودمان عامل سواستفاده دیگران هستیم یک نچ کار تمام است نه اینکه الان مارا به مرگ بگیرند تا فردا به تب راضی شویم .تنها مردم هستند که از چنگ این از خدا بیخبران خودرا نجات دهند نخر نخر نخر تحت هر شرایطی تا این بازار افسار گسیخته چهار نفر با وجدان پیدا نشده تو هم پایبند به مقاومت در نخریدن باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اینها همه پاک کردن صورت مسیله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشتاس
۱۷:۳۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من بهترین راه حل درحال حا ضر نخریدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
نه فقط صفر کردن تعرفه واردات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
نه عزیز بهترین راه حل اینه که درب گمرک باز شه خودرو دست دوم وارد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
جفت پیشنهادهای پایین راه حل منطقی و دایمی و اصلاح کنند صنعت و متحمل کننده ون است
Luxembourg
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام
نامه نه داریم که بااین قیمتا بخریم واگرم داشتم نمیخریدم منتظرم به همین ماه امام حسین هردو خودروساز جمع بشن فقط بایدنخریم وتحریم حتی اگه وام بدن
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام
نامه نه داریم که بااین قیمتا بخریم واگرم داشتم نمیخریدم منتظرم به همین ماه امام حسین هردو خودروساز جمع بشن فقط بایدنخریم وتحریم حتی اگه وام بدن
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۷:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
شورای رقابت ،سازمان حمایت از مصرف کننده ،سازمان تعزیرات کیلویی چند؟
جز هزینه بردوش بیت المال کاری میکنند ؟
نبودشون به از وجودشونه
Germany
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اسامی تغییر کرده به شورای رقابت برسر گرانفروشی و سازمان حمایت از مدیرعامل شرکت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
بیخود قیمت گذاری نکنید، مردم بیش تراز 50 میلیون پول ندارند!؟!؟ جیب مردم رادولت با گرانی خالی کرده وباسقوط ارزش پول ملی، سرمایه های مردم صفر شده، پس اگر میخواهید، فروش خودرو رونق بگیره، به جیب مردم توجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحسین زندی
۰۵:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
نه نه نمیخریم .............نمیخریم تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
هیچ مصرف کننده ای خودرو خرید نمیکنه فقط بین دلالها دست بدست میشه جوجه رو اخر پاییز میشمارند
Switzerland
ناشناس
۰۳:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
والله من مصرف کننده هستم دنبال 405 صفرهستم پیدا نمیشه باشه هم 150 میلیون قیمت میدن چی گین شما حالتون خوب نیست آپارتمانی که 300 میلیون بوده پارسال الان طرف میگه 890 میلیون. الله خودرو تنهاچیزیه که آنچنان نسبت همه چی افزایش قیمت ن اشته خودرو جزواجبات نیست فکری واسه مسکن بکنید که واجبات لعنت به همتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
بخدا چقدر ما مردم ایران بدبخت شدیم که دو خودرو ساز دارن برای خودشون بر مردم حکومت میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
کلینیک تجاری معنی نداره وقتی اینقدر گمرک می کشید روی ماشین های همرده اگر راست می گید با خودروهای خارجی مقایسه کنید و قیمت بدهید شما باید بر اساس هزینه ی تمام شده قیمت بدهید نه اینکه تیبا برای عراقی ها ۹۰۰ دلار یعنی بیست میلیون و برای جوان ایرانی ۸۰ میلیون ظلم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خودرو پیش فروش میکنن قیمتش مشخص نیست و مردمی که میخرن و م۲ سال دیگه تحویل میگیرن این یعنی چیییییی؟
این مسیر نابودی بخدااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
شورای رقابت یا رفاقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
عجب
Germany
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
رقابت بر سر گرانفروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
بگو نمیخوام بگم چرا میپیچونی.
قصه حسین کرد تعریف میکنی.
قیمت گذاری برای خودروسازهای دولتی و انجصاری و مافیایی غیرممکن است قانون داشته باشد.
France
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خودروهای جدید رانا ، دنا ، سورن :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
رانا بدرد نمیخوره
Germany
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
لاستیک برف پاک کن جدیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
یه خودرو میخواین بفروشینااااااااااا. کشتید خودتون رو.
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۱۶:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام با این گرانی ملت فقط به فکر سیر کردن شکم زن و بچه مایحتاج ضروری هستند شما خیلی زحمت خودتان ندهید....
کیه که باد ۸۰ میلیون بده بجای پراید....
قیمتها همش فضای مجازی برده بالا کیه طلا گرمی ۱۰۶۰ بیاد برا زن ودخترش بخره...کیه الان یخچال و تلویزیون و کولر با قیمت های نجومی براه
.........از مغازه های آشنا می پرسم ماهی یک دستگاه فروش ندارند.....
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
بالاخره هر تاخت و تازی یه پایانی داره بتازید خودروسازها،
که به نابودی خودتون نزدیک شدید...
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۷:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
انشالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
آمین
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
بالاخره هر تاخت و تازی یه پایانی داره بتازید خودروسازها،
که به نابودی خودتون نزدیک شدید...
۱۲
آخرین اخبار