طرح پیشگیری و مقابله با آفت تشی، از طریق از طریق توری پیجی اطراف تنه درختان بنه در سطح ۵ هکتار از اراضی جنگلی شهرستان فسا اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا گفت: این طرح ها با هدف جلوگیری از خسارت‌های بیشتر آفت تنشی در منطقه جنگلی سروگر اجرا شده است.

او، با اشاره به روند افزایشی خسارت‌های این جانور در جنگل‌ها بویژه در پایه‌های جوان بنه، بیان کرد: در این راستا پس از بررسی‌های لازم از سوی کارشناسان گیاهپزشگی کار پایش و مراقبت از اراضی آسیب دیده در سطح ۵ هکتار از اراضی جنگلی بنه این منطقه انجام شد.

کشاورزیان افزود: آفت تشی یا چوله حیوانی است که با تراشیدن پوسته درختان بنه باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به این درختان شده که در صورت کنترل نشدن، خسارات جبران ناپذیری به جنگل‌های بنه وارد می‌ شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا، با قدردانی از همکاری مرتعداران و کارشناسان منابع طبیعی در اجرای این طرح اضافه کرد: درختان و پوشش گیاهی سرمایه‌هایی بی بدیل و متعلق به همه نسل‌ها هستند که حفاظت از آن به هر طریق ممکن وظیفه‌ای همگانی است.

 تشی از جوندگان شبگرد است که با تغذیه از پوست درختان جنگلی مانع انتقال آب و املاح به اندام‌های هوایی شده و باعث ضعف و خشکیدگی در درختان می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار