مهم‌ترین حوادث یکم شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث شنبه یکم شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۴ تن انواع مواد مخدر در فارس

جانشین فرماندهی انتظامی فارس از کشف ۲۴ تن انواع مواد مخدر در امسال خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرماندهی انتظامی فارس با اشاره به کشف مواد مخدر در فارس، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان فارس در امسال، مبارزه بی امان با مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ است.

او ادامه داد: بر این اساس مأموران انتظامی استان فارس از ابتدای امسال تاکنون موفق شدند، ۳۹ باند قاچاق مواد مخدر را شناسایی و منهدم کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در این رابطه و با تلاش مأموران انتظامی امسال، ۲۴ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سردار ملک زاده تصریح کرد: در این مدت ۵۰۸ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف و ۴ هزار و ۸۱۵ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

او هشدار داد: پلیس فارس با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و مأموران انتظامی استان در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

دستگیری ۷۵ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در آباده

فرمانده انتظامی آباده از بازداشت ۷۵ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در شهرستان آباده خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی آباده درباره بازداشت معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در آباده، اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی یک ماهه در نقاط آلوده و جرم خیز این شهرستان، ماموران انتظامی موفق به توقیف ۱۰۱ دستگاه خودرو، ۵۳ دستگاه موتورسیکلت مزاحم و متخلف و دستگیری ۲۷ سارق شدند.

او افزود: دستگیری ۷۵ معتاد و خرده فروش و کشف ۴۳ کیلو انواع مواد مخدر و کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ رزمجویی اضافه کرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان از تعداد ۵۰ واحد صنفی بازدید که ۱۵ واحد آن به دلیل عدم رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی، پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان، موجب رضایتمندی شهروندان شده است، گفت: برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

راننده ۱۲۰ هزار ماسک قاچاق در لارستان بازداشت شد

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۱۲۰ هزار عدد ماسک خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان درباره بازداشت راننده ۱۲۰ هزار ماسک قاچاق اظهار کرد: به منظور مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح استان، ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ لطیفی این شهرستان هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک وانت پیکان مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۲۰ هزار عدد انواع ماسک خارجی قاچاق کشف شد، ادامه داد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: پلیس این شهرستان برابر قانون با قاچاقچیان، محتکران و مخلان نظم و امنیت اقتصادی به شدت برخورد می‌کند.

کشف موتورسیکلت ۹ میلیاردی قاچاق در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف یک دستگاه موتورسیکلت چهار چرخ خارجی هزار سی سی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار فرمانده انتظامی خرمبید اظهار کرد: مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل و بازرسی خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه موتورسیکلت چهار چرخ خارجی هزار سی سی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با اشاره به دستگیری راننده و معرفی او به مراجع قضائی، گفت: کارشناسان ارزش این محموله کشف شده را ۹ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ جوکار اضافه کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می‌زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان برخورد قانونی خواهد کرد.

۱۱۵ هکتار از اراضی ملی در فیروزآباد رفع تصرف شد/۴ نفر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف زمین خواری به ارزش ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۴ نفر در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به رفع تصرف اراضی ملی در فیروزآباد، در این باره اظهار کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۱۱۵ هکتار در یکی از روستا‌های شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و ۱۱۵ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست تا هرگونه اطلاع از تصرف اراضی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گزارش کنند.

متلاشی شدن اعضای باند ۳ نفره سارقان مغازه و باغ‌ها در شیراز

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای مغازه و باغ ها و کشف ۶۰ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی فارس درخصوص دستگیری سارقان در شیراز، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ ها و مغازه در غرب شیراز، شناسایی و دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات وسیعی به مرحله اجرا گذاشته شد و کارآگاهان موفق شدند باند ۳ نفره سارقان در حالی که پس از ارتکاب جرم به استان اصفهان متواری شده بودند را شناسایی کنند.

سرهنگ حبیبی اضافه کرد: ماموران پس از گرفتن نیابت قضائی به شهرستان شاهین شهر اصفهان عزیمت و در یک اقدام غافلگیرانه موفق شدند هر ۳ سارق حرفه‌ای را در مخفیگاهشان دستگیر و به استان فارس انتقال دهند.

او با اشاره به اینکه متهمان سابقه دار در بازجویی اولیه پلیسی به ۶۰ فقره سرقت از مغازه و باغ‌ها در شیراز اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی اموال سرقتی از قبیل موتور جوش، کیس، مانیتور، انواع شیرآلات، دستگاه هوا برش و باند کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد استفاده از دوربین‌های پایش تصویری و تجهیزات هشدار دهنده می‌تواند در پیشگیری از سرقت مفید باشد و سعی کنید تا آنجا که امکان دارد از قفل‌های استاندارد استفاده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار