مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: به مناسبت هفته دولت، بالغ بر ۱۷۵۰ میلیارد ریال پروژه برقی در محدوده تحت مدیریت این شرکت آماده بهره برداری خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلال زراعت پیشه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته دولت، گفت: امسال و به مناسبت هفته دولت، هفت عنوان پروژه کلان توزیع برق شیراز با اعتباری بالغ بر ۱۷۵۰ میلیارد ریال، به بهره برداری خواهد رسید.

زراعت پیشه گفت: مهمترین پروژه های آماده بهره برداری، فاز دوم فیدر بندی پست فوق توزیع شماره ۲ بیضاء است که با هدف فراهم شدن شرایط جذب متقاضیان جدید کشاورزی و صنعتی همچنین افزایش قابلیت اطمینان شبکه به اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه فاز اول فیدر بندی این پست دهه فجر سال گذشته افتتاح شد، گفت: فاز اول پست فوق توزیع شماره ۲ بیضا و خطوط ورودی و خروجی آن با همکاری شرکت برق منطقه ای فارس و شرکت توزیع شیراز، با سرمایه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شد و به بهره برداری رسید.

زراعت پیشه با بیان اینکه اعتبار هزینه شده در فاز اول فیدر بندی ایستگاه یادشده ۷۰ میلیارد و در فاز دوم۵۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: با کامل شدن بهره برداری از این پروژه ، امکان تامین برق برای مشترکان، خصوصا مشترکان بخش کشاورزی، فراهم خواهد شد.

او با یادآوری اینکه افق طراحی و اجرای پست فوق توزیع ۶۳ کیلوولت بیضاء بلند مدت است، گفت: این اقدام یک زیرساخت مناسب برای توسعه پایدار و کمک به جهش تولید به شمار می رود.

او، ادامه داد: بخشی ازپروژه های افتتاحی با اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریال شامل نیرورسانی، افزایش قدرت، توسعه فیدر و روشنایی معابر ،برقراری ۱۵ هزار انشعاب، نیرورسانی به ۲ هزار متقاضی و افزایش قدرت ۲۰۰ دستگاه ترانس، نگهداری شبکه، مکانیزه کردن خدمات، رفع اتفاقات، بازیابی شبکه، توسعه عملیات خط گرم است.

زراعت پیشه با بیان اینکه سرمایه گذاری مناسبی توسط بخش خصوصی در زمینه تولید برق انجام شده است، گفت: بهره برداری از نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، مولد مقیاس کوچک ۶ مگاواتی با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، مولد مقیاس کوچک ۱.۵ مگاواتی با۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، مولد مقیاس کوچک ۴ مگاواتی با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از پروژه های آماده بهره برداری در هفته دولت به شمار می‌رود که با همراهی بخض خصوصی آماده شده است.

زراعت پیشه، با اشاره به اجرای طرح های منحصر بفرد روشنایی معابر در شیراز، گفت: از ابتدای امسال طرح های متعدد روشنایی معابر اصلی، به ویژه در مسیرهای گردشگری، با همکاری شهرداری شیراز مانند روشنایی خیابان ارم، خیابان آزادی، میدان آزادی تا چهار راه ادبیات، بلوار تخت جمشید و بلوار طلاییه اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، اعتبار هزینه شده برای طرح های روشنایی معابر را بالغ بر ۴۵میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد در محورهای گردشگری ستون و پایه ها و چراغ‌های استفاده شده برای روشنایی معابر متناسب با بافت گردشگری مسیر بوده است.

زراعت پیشه با اشاره به درخواست‌های مکرر شهروندان در خصوص اجرا، تکمیل یا بهسازی روشنایی معابر در بخش‌هایی از شیراز، گفت: یکی از موارد مورد تاکید شهروندان، تامین و تکمیل روشنایی بلوار طلائیه و تخت جمشید به عنوان محورهای پر تردد شیراز بود که با مشارکت شهرداری شیراز، به صورت فازبندی در حال اجراست و بخشی از آن هفته دولت افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار