افتتاح ۱۲ طرح بزرگ آبخیزداری و آبخوانداری فارس در هفته دولت

همزمان با فرارسیدن هفته دولت، ۱۲ طرح بزرگ آبخیزداری در فارس افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمد نژاد سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، گفت: برای اجرای این طرح‌ها  ۲۰۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

او، بیان کرد: تامین اعتبار این طرح ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده و در شهرستان‌های مختلف استان از جمله اقلید، جهرم، مرودشت، ممسنی، کازرون، داراب، سپیدان، شیراز، خرمبید، لامرد، لارستان و جهرم اجرا و به بهره‌برداری می رسد.

صمد نژاد، تصریح کرد: با اجرای این طرح ها ۵ هزار و ۴۲۲ خانوار به شکل مستقیم و غیر مستقیم از برکات آن‌ها بهره مند می‌شوند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس،  با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و مسائل زیست محیطی خواستار توجه بیش از پیش این موضوع از سوی تمامی مسئولان شد و ادامه داد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با کاهش خطرات ناشی از سیلاب، کمک شایانی به افزایش سطح پوشش گیاهی و حفظ و تقویت منابع پایه آب و خاک و  افزایش سطح سفره‌های آب زیر زمینی می شود.

او، افزود: حجم عملیات اجرایی این طرح ها در مجموع شامل ۲۷ هزار و ۲۵۹ متر مکعب عملیات سنگی و ملاتی، ۲۶۲ هزار و ۷۵۶ متر مکعب عملیات خاکی، یک هزار و ۷۵۶ متر مکعب بتن ریزی و ۲ هزار و ۷۱ متر مکعب ریپ رپ گذاری بوده است.

صمد نزاد، اضافه کرد: این طرح ها در دو بخش کنترل سیلاب و آبخوانداری و آبخیزداری و حفاظت خاک در ۱۲ روستا و بخش استان فارس اجرا شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ظرفیت بالایی در اجرای طرح‌های آبخیزداری دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تنها در سطح دو میلیون هکتار یعنی کمتر از ۱۷ درصد از مساحت استان فعالیت‌های آبخیزداری انجام شده، و میزان فعالیت زمینه مهار ۸۵۰ میلیون متر مکعب سیلاب سالیانه را فراهم کرده که در صورت تامین اعتبارات و تخصیص بموقع قابلیت تعمیم این فعالیت‌ها در سرتاسر استان وجود دارد.

او، تاکید کرد: استان فارس بیش از ۱۲ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۱۰ میلیون هکتار آن اراضی منابع طبیعی است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار