مدیرکل منابع طبیعی فارس خبر داد؛

افزایش ۳ برابری اعتبارات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از افزایش سه برابری اعتبارات طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری فارس و طرح بوم سازگان زاگرس از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه افزایش اعتبار در مرحله اولیه مورد تایید قرار گرفته است، گفت: باتوجه به اهمیت اجرای فعالیت‌های آبخیزداری امسال اعتباری نزدیک به ۱۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای فارس مصوب شده است.

وی افزود: این میزان اعتبار در قالب پروژه‌های مکانیکی و طرح‌های احیاء و توسعه جنگل‌ها، اصلاح و احیاء مراتع، پروژه‌های گشت و مراقبت، کاداستر اراضی ملی، تغییر الگوی مصرف سوخت، مستندسازی پروژه ها، آموزش و ترویج و احداث کمربند حفاظتی تصویب و تعیین شده است.

منتصری، اعتبارات تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری فارس در سال گذشته را بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این میزان اعتبار نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان برای انجام فعالیت‌های سازه‌ای آبخیزداری در قالب ۳۴ پروژه در ۳۳ حوزه آبخیز و در سطح ۲۳ شهرستان هزینه شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حمایت‌های همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت حداکثری مردم در اجرای پروژه‌های آبخیزداری شاهد نتایج مثبت و تاثیرگذار این پروژه‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی فارس در سال گذشته بودیم.

منتصری اجرای طرح‌های بند خاکی پارسل خسویه داراب، کنترل سیلاب و آبخوانداری جورگ سپیدان، حفاظت خاک و آبخیزداری دشت برم کازرون، کنترل سیلاب و آبخوانداری بن دشت شهرستان زرین دشت را از مهمترین طرح‌های اجرایی فارس در حوزه آبخیزداری معرفی کرد و گفت: آبگیری و ذخیره ۱۶ میلیون و ۸۹۰ هزار متر مکعبی روان آب سالیانه از مهمترین اقدامات تاثیر گذار این طرح‌ها بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: از ابتدای اجرای پروژه‌های آبخیزداری تاکنون بالغ بر ۸۴۰ میلیون متر مکعب از سیلاب‌های مخرب و روان آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌ها بطور سالیانه مهار و این مسئله علاوه بر تغذیه آبخوان‌ها و چاه‌ها موجب کنترل سیلاب و تزریق تدریجی آن به حوزه‌های آبخیز و نیز به حداقل رسانیدن خسارات و خطرات سیلاب در مناطق زیر دست شده است.
انتهای پیام/م

افزایش سه برابری اعتبارات طرح های آبخیزداری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار