معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۰۸ بیمار مبتلا به کرونا نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: هم اکنون ۷۹۰ بیمار مشکوک و دارای علامت بیماری کرونا در بخش‌های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

او ادامه داد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۲۴۰ هزار و ۹۲۹ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و به آزمایشگاه‌های تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۸۹۸ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسئول افزود: ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به ۷۳۲ نفر رسیده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا شیوع کروناویروس تاکنون، ۳۶ هزار و ۸۶۸ نفر اعلام کرد.

همتی با بیان اینکه آزمون کنکور سراسری در استان فارس نیز همزمان با سراسر کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری است، از داوطلبان خواست تا با رعایت نکات بهداشتی، مانع از گسترش شیوع کروناویروس شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به خانواده‌های داوطلبان آزمون کنکور سراسری نیز توصیه کرد: یکی از کانون‌های شیوع بیماری کووید ۱۹، تجمعات است، بنابراین از ایستادن در محل‌های آزمون خودداری کنند تا برگزاری این آزمون‌ها به خاطره‌ای تلخ تبدیل نشود.

او تصریح کرد: بیاییم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، مراقب کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.