رئیس‌جمهور آمریکا «سوزان بی. آنتونی» را که در سال ۱۸۷۲ به جرم «رای دادن غیرقانونی» بازداشت شده بود، ۱۱۴ سال پس از درگذشت او بخشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، زنی را که سال ۱۸۷۲ به علت رأی دادن غیرقانونی دستگیر شده بود، عفو کرد.

او در مراسمی در کاخ سفید به مناسبت صدمین سالگرد تصویب متمم ۱۹ قانون اساسی آمریکا با حضور همسرش ملانیا ترامپ حکم عفو سوزان بی. آنتونی را امضا کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «من یک عفو مطلق و کامل را برای سوزان بی. آنتونی امضا خواهم کرد. او هرگز مورد عفو قرار نگرفت. چرا این همه طول کشیده است؟»

ترامپ زنی را ۱۱۴ سال پس از مرگش عفو کردسوزان بی. آنتونی

خانم آنتونی در سال ۱۸۷۲ به جرم «رای دادن غیرقانونی» بازداشت و جریمه شده بود. وی ۱۴ سال قبل از تصویب متمم ۱۹ قانون اساسی آمریکا که به زنان حق رای اعطا می‌کرد، درگذشت.

این اقدام ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد. او که بر اساس نظرسنجی‌ها اقبال کمتری نسبت به جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود، دارد، برای جلب نظر رای‌دهندگان دست به هر کاری می‌زند و حتی از تصمیمش برای مذاکره با ایران در صورت پیروزی در انتخابات خبر داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
" Sarbaze ,, Fadaeye ,, Rahbaram
۰۳:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام . واقعا همچنین موضوعی در کاخ‌سفید انجام گرفته . یعنی همچین زنی بوده که صدوچهارده سال بعد از مرگش ، بخشیده نشده باشه ؟ و حالا ترامپ تروریست بعداز بیشتر از یک قرن اون زن‌رو بخشیده باشه ؟ اگر که چنین خانم بوده که از صدوچهارده سال بعداز مرگش تاالان بخشیده نشده که باید گفت که خاک بر سر تمام مقامات و مسئولان رژیم جنایتکار و تروریست آمریکایی که یک موتوفی‌رو بعداز یک قرن هنوز نبخشیده بودن . من میگم چرا حالا بخشیدن ؟ خب ترامپ تروریست هم حداقل میذاشت یک قرن دیگه‌هم بگذره تا این مرحومه قشنگ متنبه بشه ، بعد میبخشیدنش . یک مشت احمق جنایتکار توی اون کاخ شیطان ( کاخ سفید ) دور هم جمع میشن و بر علیه کشورهای دیگه جنگ و تحریم برنامه ریزی میکنند .
آخرین اخبار