شیوع ویروس کرونا نتوانست چرخ های واحد‌های تولیدی و صنعتی مازندران را از حرکت بیندازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با بیان اینکه هیچ گزارشی تاکنون مبنی بر تعطیلی واحد‌های تولیدی در پی شیوع کرونا در استان اعلام نشده است،گفت: با توجه به این که واحد‌های تولیدی استان قبل از اعلام پروتکل‌ها، بحث استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت گرفته بودند  آسیب جدی در این بخش نداشتیم.

او با بیان اینکه مسئولیت ما تأمین زیرساخت‌ها در نواحی و شهرک‌های صنعتی است، افزود: ۵۹۰ واحد بهره بردار غیرفعال در این مناطق وجود داشت که تاکنون ۴۰ واحد به چرخه تولید بازگشته اند.

موسوی با اشاره به اینکه برخی واحد‌های بهره بردار دارای بدهی و برخی تحت تملک بانک‌ها قرار دارند، گفت: برنامه پایش واحد‌های تولیدی بصورت جدی در دست اقدام است و به اتحادیه املاک، ثبت، تشکل‌ها و شرکت‌های خدماتی  نیز اعلام کردیم که هرگونه نقل و انتقال خارج از شهرک‌های صنعتی ممنوع است.

موسوی به ارسال اخطار فسخ قرارداد برای واحد‌های غیرفعال اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰۰ اخطار فسخ قرارداد ارسال شده  و حق نقل و انتقال تا پس از اخذ پروانه بهره برداری، از این واحد‌ها سلب شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با بیان  اینکه  همه  واحد‌های تولیدی نیمه تمام، یا در دست فسخ و آزادسازی هستند و یا فعال شده اند،گفت:  مشکل ما واحد‌هایی هستند که به بهره برداری رسیده و غیرفعال شدند.

او از تشکیل کمیته تخصصی برای رصد مشکلات واحد‌های تولیدی خبر داد و افزود: ۷۰ درصد مشکلات این واحد‌های تولیدی تأمین منابع مالی و بانکی است.

موسوی در خصوص سرانه زمین صنعتی در استان نیز گفت: به رغم اینکه دو دهه دیرتر از استان‌های دیگر فرآیند توسعه صنعتی را شروع کردیم، اما از نظر رتبه بندی و رده بندی جزو استان‌های گروه یک هستیم.

او با بیان اینکه اقلیم مازندران خاص است و اجازه ایجاد شهرک‌های صنعتی بزرگ را نمی‌دهد، افزود: متوسط سرانه شهرک‌های صنعتی ما زیر ۵۰ هکتار است درحالیکه اگر واحد فولادی بزرگی در استان مستقر شود حداقل ۵۰ هکتار زمین نیاز دارد.

موسوی با بیان اینکه برای ساخت شهرک صنعتی اقدام به قطع درخت نکردیم، گفت: در حال حاضر فاز اول شهرک صنعتی بزرگ شرق استان اجرایی شده و طراحی آن از سوی  یکی از بهترین مشاوران کشور در دست انجام است.

او با بیان اینکه رینگ سبز در حاشیه شهرک بزرگ صنعتی شرق استان تعریف شده است، افزود: این شهرک بزرگ صنعتی به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شده  و پیش بینی می‌شود فاز اول آن تا اوایل خردادماه ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل داده شود، اما تلاش ما این است که تا دهه فجر امسال تکمیل شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار