سردار آزادی گفت: جرائم فضای مجازی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته که ۹۰ درصد این جرائم کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رسانه‎ها در راستای آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی و ترسیم نقشه راه برای مردم و مسئولان بسیار خوب عمل کرده‌اند، گفت: انتقادات سازنده اصحاب رسانه را پذیرا هستیم و در راستای رسالت خود در عرصه امنیت تمام موارد ابلاغی از سوی خبرنگاران را پیگیری خواهیم کرد.

او افزود: مردم استان کردستان مردمانی شریف و مرزدارانی معتقد هستند و نیازمند خدمات مضاعف و تلاش مدیران برای تحقق مطالبات آن‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه کار خبرنگاری یک شغل نیست، بیان کرد: حرفه خبرنگاری آمیخته‌ای از عشق و هنر است که این امر موجب شده تا خبرنگاران با اراده قوی درصدد رفع مشکلات مردم باشند.

او سه شاخص سرعت، دقت و صحت را لازمه حرفه خبرنگاری دانست و عنوان کرد: حفظ این سه شاخص اصلی در انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی زمینه‌ساز بهترین خروجی خواهد بود.

کشف ۷۲۸ کیلوگرم مواد مخدر در کردستان

سردار آزادی به اقدامات نیروی انتظامی استان در سال جاری اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۷۲۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

او به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۸ معتاد متجاهر از سطح شهر‌های استان جمع‌آوری شدند که تعدادی به صورت خود معرف به کمپ‌ها مراجعه کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کردستان به جرائم حوزه فضای مجازی نیز اشاره و اعلام کرد: جرائم فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است که ۹۰ درصد این جرائم کشف شده‌اند.

 ۵۸  درصد جرائم فضای مجازی، جرائم مالی است

او عنوان کرد: از جرائم فضای مجازی ۵۸ درصد مالی، ۲۶ درصد اخلاقی و ۱۵ درصد سایر موارد بوده است که در سال‌های گذشته جرائم اخلاقی در فضای مجازی بیشتر بوده است.

آزادی با اشاره به اینکه در چهار ماه اول امسال ۷۶ میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح استان کشف و ضبط شده است، افزود: در نزاع‌های فردی کاهش ۳۲ درصدی در قتل نیز کاهش ۵۰ درصدی را نسبت به سال قبل را شاهد بوده‌ایم.

او ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم براستان و شیوع ویروس کرونا در چهار ماهه گذشته در حوزه سرقت در سطح استان افزایش داشته‌ایم که ۵۳ درصد این سرقت‌ها در سنندج روی داده است.

کشف بیش از ۳ میلیارد تومان کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: از آغاز شیوع این ویروس تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کشفیات کالا‌های قاچاق شامل ماسک، الکل و ... کشف شده است.

او به مراسمات دهه محرم و ایام عاشورا اشاره و عنوان کرد: با توجه به ابلاغ کشوری و رسالت نیروی انتظامی حفظ امنیت این مراسمات از رسالت‌های نیروی انتظامی است، اما با توجه به تغییرات شکل گرفته در برگزاری این برنامه‌ها در سال جاری ضمن حفظ امنیت مراسمات تذکراتی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صورت مغایرت داده می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.