رئیس مرکز بهداشت قم گفت: بدون شک قم تا پایان هفته به جمع استان‌های با وضعیت قرمز کرونایی می پیوندد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت قم در جلسه امروز شورای اطلاع رسانی استان قم گفت: با تداوم بی توجهی برخی از مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه این روند، بدون شک قم تا پایان هفته به جمع استان‌های با وضعیت قرمز کرونایی اضافه می‌شود.

او افزود: اگر همین روند خطرناک در قم تداوم پیدا کند تا چند هفته دیگر در بخش درمان با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

رئیس مرکز بهداشت قم عنوان کرد: وضع تجمع مردم در بوستان‌ها، تالارها، مراکز فروش بسیار خطرناک و نگران‌کننده است.

محبی با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایام عزاداری ماه محرم، افزود: گروه‌های جهادی برای رعایت ملاحظات بهداشتی در هیئت‌های مذهبی در ایام ماه محرم فعال شوند و فعالیت‌های خود را در این بخش ادامه دهند.

او با اشاره به خطر بیماری کرونا برای کودکان و ورزشکاران گفت: با توجه به افزایش ابتلای کودکان به ویروس کرونا بیمارستان حضرت معصومه (س) به پذیرش کودکانی که به کرونا مبتلا می‌شوند اختصاص‌یافته است.

رئیس مرکز بهداشت قم تاکید کرد: خطر فوت در بین بیماران زمینه‌ای بیشتر است، اما در میزان ابتلا به کووید۱۹ هیچ فرقی بین کودکان و ورزشکاران با افراد دیگر وجود ندارد.

محبی با اشاره به نمودار صعودی پذیرش، بستری و تست‌های مثبت کرونایی در قم گفت: بیمارستان‌های فرقانی، کامکار، شهید بهشتی و حضرت معصومه (س) بیمارستان‌های هدف در پذیرش بیماران کرونایی هستند که با تداوم شرایط کنونی باید تخت‌های دو بیمارستان دیگر نیز برای بستری افراد کرونایی خالی شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار