مدیر آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نصب سایبان بر روی کولرهای آبی تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی محمد غریبی مدیر آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان  کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نصب سایبان بر روی کولرهای آبی ضمن کاهش مصرف انرژی از تابش مستقیم نور خورشید و هدر رفت مقدار زیادی آب ناشی از تبخیر جلوگیری می شود.

غریبی با بیان اینکه اغلب مردم در خصوص نصب سایبان روی کولرهای آبی سهل انگاری می کنند افزود: کولرهای آبی نیاز به نگهداری و سرویس دوره‌ای دارند و باید برای عملکرد بهتر بر روی آنها سایبان نصب شود.

او بیان کرد: کولرهای آبی بسته به اندازه از ۲۰ تا ۴۰ لیتر آب در ساعت مصرف می کنند که با در نظر گرفتن میانگین مصرف به خوبی می توان دریافت که روزانه کولرهای آبی چند لیتر آب مصرف می کنند.

مدیر آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب این استان با تاکید بر لزوم رعایت و مدیریت مصرف آب گفت: استفاده از شیرآلات و تجهیزات کاهنده مصرف آب و بازدید منظم تاسیسات مصرف آب (شیرآلات، فلاش تانک ) تعمیر و یا تعویض آن در صورت خرابی در کاهش هدر رفت آب نیز موثر است.

آقای غریبی با بیان اینکه مدیریت مصرف به عنوان مساله مهم و حیاتی در سراسر جهان به‌ویژه کشورهایی همچون ایران که با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند شناخته شده افزود: این موضوع مربوط به فصل خاصی نیست و باید در همه روزهای سال مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.