رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باغبانی، نخیلات و دامداری ۳ بُعد مهم بخش کشاورزی شادگان بوده و گستردگی این ابعاد نشان از فعالیت مردم در این بخش است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باغبانی، نخیلات و دامداری ۳ بُعد مهم کشاورزی شادگان است که برای رفع مشکلات آن‌ها باید با همدلی، تعامل و ارائه راهکار‌های مناسب را در دستور کار قرار دهیم.

او با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار هکتار از نخیلات کشور در شهرهای آبادان و شادگان قرار دارد افزود: نخیلات شادگان شناسنامه وجودی این شهر بوده که معیشت و اقتصاد مردم این منطقه در گرو همین نخلستان‌ها است.

امیری زاده  تصریح کرد: به بار نشستن یک نخل با عمر انسان برابری می‌کند و معیشت و منبع درآمد خانوار‌های این منطقه در گرو همین نخیلات است و یکی از ضروری‌ترین و مهمترین نهاده‌ها برای کشت و به ثمر نشستن نخل آب است و کمبود آب و تامین نشدن به موقع آن می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به بهره‌برداران و نخل‌داران این منطقه وارد کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر پیگیری مشکلات نخیلات شادگان به صورت جدی و ویژه تاکید و گفت: ما باید مطالبه‌گر باشیم و مقوله نخیلات شادگان مهمترین مطالبه مردم این منطقه است و دامداری و به خصوص گاومیشداری در این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از شاخص‌های مهم این شهرستان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: راه‌اندازی طرح‌هایی از جمله طرح گاومیشداری صنعتی در شهرستان باید پیگیری شود تا از این طریق شاهد رونق و رشد دامداری و بخصوص گاومیشداری در این شهرستان باشیم و شادگان با دارا بودن بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی پتانسیل و توانایی بسیار بالایی در این زمینه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.