مدیر جهاد کشاورزی شوش گفت: ۴۸ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شوش به زیر کشت تابستانه رفته و بر سکوی اول کشت تابستانه خوزستان نشست.

علیرضا ملک زاده مدیر جهاد کشاورزی شوش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: ۴۸ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شوش به زیر کشت تابستانه رفته است و این شهرستان رتبه اول را در استان خوزستان در این زمینه دارد.

او بیشترین سطح زیر کشت را به ذرت با مساحت ۱۸ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: ۷ هزار هکتار صیفی جات، حبوبات ۴ هزار هکتار، کنجد ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار و سایر کشت‌های دائمی، چون یونجه، باغ و نخیلات و ... در شهرستان کشت شده است که ذرت بیمه بوده، به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد و قیمت مابقی محصولات به قیمت بازار وابسته است. 

ملک زاده با بیان اینکه در ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شوش، شلتوک کشت شده است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۷۰ هزار تن از این محصول که از نوع عنبر و نجفی است برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شوش با اشاره به رفع مشکل کم آبی در شبکه ۵ هزار هکتاری و عبدالخان تصریح کرد:  آب مورد نیاز کشت تابستانه شهرستان از حوضه‌های آبی دز، کرخه و شاوور و در برخی مناطق از چاه‌ها تامین می‌شود.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر استفاده بهینه از آب و تقدیر و تشکر از کشاورزانی که تاریخ کشت را رعایت کرده اند، گفت: کشاورزان به توصیه‌های فنی در خصوص مراحل داشت و برداشت محصولات عمل کرده و از کود‌های جایگزین در صورت نبود کود اصلی برای جلوگیری از کاهش محصولات استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.