حاجیان گفت: تامین آب موردنیاز کشت تابستانه در شهرستان شادگان باید تامین شود تا خللی در تولید محصولات کشاورزی بوجود نیاید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید حاجیان فرماندار شادگان در جلسه  شورای کشاورزی این شهرستان، یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان منطقه را تامین آب در فصل کشت عنوان کرد و گفت: باید تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات اتخاذ شود.

او افزود: حیات شهرستان شادگان و امرارمعاش و گذران زندگی اهالی آن وابسته به بخش کشاورزی است و عمده فرصت‌های شغلی در این بخش تعریف شده، به همین سبب رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی امری ضروری است.

حاجیان اظهار داشت: به مسئولان استان خوزستان اعلام کرده ایم که باید برای تامین آب کشاورزان شادگان در فصل تابستان تدبیری اندیشیده شود، زیرا بخش عمده‌ای از جمعیت این شهرستان را کشاورزان تشکیل می‌دهند و اقتصاد منطقه نیز به تولید و فروش محصولات کشاورزی وابسته است.

شهرستان شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز قرار دارد که دارای آب و هوایی خشک و گرم است و بدلیل شرایط اقلیمی، یکی از قطب‌های کشاورزی استان خوزستان بخصوص در زمینه تولید گندم محسوب می‌شود، البته تالاب بین المللی شادگان نیز در این شهرستان قرار دارد و جزو قطب‌های گردشگری استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.