رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تولید ۲۷ میلیون محصول کشاورزی در استان با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای دستیابی به افزایش تولید به برنامه‌ریزی، امکانات، ابزار و آموزش شیوه‌های نوین کشاورزی و دانش روز دنیا نیاز داریم  و تولید ۲۷ میلیون محصول کشاورزی در استان با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری محقق می‌شود.

او با اشاره به اشتغالزایی برای ۱۳۰ هزار نفر و تولید بیش از ۹ میلیون تن نیز به تولید انواع محصولات کشاورزی بیان داشت: رامهرمز و رامشیر به دلیل وجود اراضی مرغوب، کشاورزان با تجربه و تنوع محصولات کشاورزی از پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی برخوردار بوده و پایه و اساس معیشت و اقتصاد مردم در این شهرستان‌ها بر محور کشاورزی است.

امیری‌زاده با بیان اینکه کشاورزان رامهرمز و رامشیر کشاورزانی با تجربه و رهبران محلی کشاورزی این مناطق هستند افزود: لازمه دستیابی به افزایش تولید و همچنین تحقق شعار جهش تولید برنامه‌ریزی و آموزش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بیش از ۵۰۰ هزار هکتار جزو شبکه‌های مدرن و ۵۰۰ هزار هکتار نیز به شبکه‌های نیمه مدرن مجهز هستند.

این مقام مسئول گفت: آموزش اولویت اول سازمان جهاد کشاورزی استان بوده و این مقوله در بخش کشاورزی یک سرمایه محسوب می‌شود چرا که کشاورزی جزء محدود صنایعی است که به جهت وجود منابع اولیه آن از جمله آب و خاک در کشور، فشارها، تحریم‌ها و تهدید‌ها نمی‌تواند بر آن تاثیرگذار باشد.

او اظهار داشت: کشاورزی محور استقلال است و کشوری می‌تواند ادعای استقلال داشته باشد که از نظر کشاورزی و کالا‌های اساسی وابسته نباشد و افزایش تولید برابر با کاهش واردات و افزایش صادرات است که برای تحقق این مهم باید ضمن آسیب‌شناسی و شناسایی موانع و مشکلات برای رفع این مشکلات راهکار ارائه داده و تلاش کنیم.

این مقام مسئول کشاورزی را سرلوحه همه فعالیت‌های کشور خواند و گفت: وظیفه ما در بخش کشاورزی، تامین امنیت غذایی کشور بوده که وظیفه‌ای بسیار سنگین و مهم است و در شرایط کنونی تولید برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید برای دفاع از مرز‌های تولید و رسیدن به امنیت غذایی تلاش کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.