رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: رسالت وجودی وزارت و سازمان جهاد کشاورزی، پیگیری مسائل و رفع مشکلات بخش کشاورزی و بهره‌برداران استان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: رسالت وجودی وزارت و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، پیگیری مسائل و رفع مشکلات بخش کشاورزی و بهره‌برداران است و کار، پیشرفت و تولید ملاک ارزیابی مدیران جهاد خواهد بود که بررسی و رصد کشت‌های تابستانه می‌تواند ملاک خوبی برای این ارزیابی باشد.

او بیان داشت: در حال حاضر با وجود تحریم‌های ظالمانه و حداکثری از یک سو و شیوع کرونا ویروس در کشور و استان از سوی دیگر باید از تمام پتانسیل و ظرفیت‌ها برای پشت سر گذاشتن این شرایط سخت استفاده کنیم.

امیری زاده با بیان اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هدیه مقام معظم رهبری به کشور و خوزستان است عنوان کرد: تعیین تکلیف اختصاص آب به فاز دوم این طرح با وزارت نیرو بوده و این کار باید با برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در استان همخوانی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جزء طرح‌های ضروری برای کشور محسوب می‌شود  و کشاورزی تنها به این طرح محدود نمی‌شود و باید ضمن پیگیری این طرح که هدیه مقام معظم رهبری به کشور و استان است طرح‌های دیگر را نیز پیگیری و اعتبار سازی کنیم.

این مقام مسئول گفت: طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار یکی از پروژه‌های بسیار مناسب و مستعد برای این مناطق بوده که با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و شیب اراضی، اجرای آن در این مناطق بسیار مطلوب بود و خوزستان بر قله بلند تولیدات بخش کشاورزی کشور ایستاده است و با تولید ۱۷میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی بیش از ۱۳.۵ درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داد.

او اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که در کشور و به خصوص در استان خوزستان وجود دارد می‌توان به ارزآوری، پایداری تولید و امنیت غذایی دست یافت و لازمه رسیدن به استقلال که شیرین‌ترین کلمه وجودی بشری است تولید محصولات کشاورزی و رسیدن به پایداری تولید است و حلقه مفقوده کشاورزی در کشور و در خوزستان نظام‌های بهره‌برداری است که در صورت وجود نداشتم این نظام‌ها نمی‌توانیم در زمینه‌های مختلف موفق عمل کنیم.

 امیری زاده افزود: باید کشاورزی را در استان از معیشتی به سوی تولید محور سوق دهیم و  یکی از طرح‌هایی که برای اجرا در این شهرستان‌ها مناسب بوده، پروژه کشت گیاهان دارویی است و با توجه و وجود سد‌های متعدد و ۲۲ میلیارد متر مکعب ذخیره آبی پشت این سد‌ها طرح‌های پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی متراکم از جمله پروژه‌هایی هستند که در صورت صدور مجوز، ضمن ایجاد تحولی عظیم در زمینه اشتغالزایی می‌تواند گام بزرگی را نیز در جهت تحقق شعار جهش تولید در استان بردارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.