امامی از آغاز برداشت انگور از سطح ۷۰ هکتار از تاکستان‌های شهرستان اندیکا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مراد امامی مدیر جهاد کشاورزی اندیکا با اشاره به برداشت انگور در این شهرستان گفت: بیشتر تاکستان‌های اندیکا در مناطق گاوخفت، دوراب و چلوار قرار دارند.

او با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هکتار باغ در اندیکا وجود دارد که بیش از ۷۰ هکتار آن تاکستان هستند، اظهار داشت: یاقوتی، سلطانی و پرلت از جمله ارقام کشت شده انگور در این شهرستان به شمار می‌رود.

امامی کیفیت انگور تولید شده در این شهرستان را به دلیل آب و هوای مناسب و شرایط اقلیمی، مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: با آغاز برداشت در این منطقه پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین در هر هکتار ۴ تن انگور برداشت شود، این در حالی است که سال زراعی گذشته میانگین برداشت انگور در این شهرستان ۲.۵ تن در هکتار بود.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا با اشاره به اینکه برداشت انگور در این شهرستان به منظور تهیه آبغوره از اوایل تا اواخر خرداد و برای مصرف تازه خوری از تیر آغاز شده و تا اوایل مرداد ادامه خواهد دارد، بیان داشت: با توجه به نوبرانه بودن محصول و اینکه بازه زمانی از کاشت تا برداشت محصول کم بوده، عرضه آن برای باغداران توجیه خوبی از نظر اقتصادی دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.