مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات در مصرف برق کشور صرفه جویی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدحسن متوالی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر در سیزدهمین هفته پویش ملی «الف، ب، ایران» و بهره‌برداری از ۱۴ طرح حوزه آب و برق چهارمحال و بختیاری با قدردانی از همراهی مردم کشور در مدیریت مصرف برق اظهار داشت: این همراهی مردم از ابتدای امسال تاکنون منجر باعث صرفه جویی پنج هزار و ۵۰۰ مگاواتی برق شده است.

او افزود: این صرفه جویی به ارزش معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است چرا که برای تأمین پنج هزار و ۵۰۰ مگاوات برق باید یک نیروگاه بزرگ به این میزان ظرفیت در کشور ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


متوالی‌زاده اضافه کرد: این صرفه جویی هم از نگاه اقتصاد ملی و هم در حوزه اقتصاد خانوار، صنعت و کشاورزی حائز اهمیت است و امید است این همراهی به خوبی تداوم یابد.

او با بیان امسال تاکنون بدون خاموشی سپری شده است ادامه داد: برنامه ریزی دقیق و تعامل خوب مشترکان باعث شده است تا امسال همانند سال گذشته خاموشی نداشته باشیم.

متوالی‌زاده با بیان اینکه ۴۰ درصد از برق مصرفی کشور به وسایل سرمایشی فصل تابستان اختصاص دارد گفت: از مردم تقاضا می‌شود برای عبور موفق از پیک مصرف فصل تابستان در مدیریت مصرف وسایل سرمایشی اهتمام ویژه‌ای به کار گیرند.

او با اشاره به مدیریت مطلوب مصرف برق در چهارمحال و بختیاری افزود: مصرف بیش از ۹۷ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف است که این یک الگو در کشور به شمار می‌رود.

متوالی‌زاده به سیاست‌های تشویقی وزارت نیرو در خصوص مشترکان مصرف نیز اشاره و اضافه کرد: این سیاست‌ها به ویژه در بخش کشاورزی بسیار مؤثر است و کشاورزان می‌توانند با مدیریت مصرف برق از مشوق‌های این حوزه بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه توسعه بخش انرژی در این استان بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کرده است گفت: امروز می‌توان به تمامی سرمایه‌گذاران اعلام کرد که در این استان از نظر تامین برق هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار