مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی سه روز گذشته ۲ هزار و ۱۲۸ نفر در سنندج از لحاظ بیماری کرونا غربالگری شدند.

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به فعالیت اکیپ ضربت بهداشت محیط مرکز بهداشت سنندج طی سه روز اخیر در این شهرستان اظهار کرد: در قالب ۱۵ گشت بازرسی، تعداد ۷۳ بازدید از اماکن و اصناف و مراکز سطح شهر انجام شده است.

او افزود: در مدت زمان یادشده از مراکز خدماتی، ادارات، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، بستنی فروشی، فست‌فودی، رستوران‌ها، دفاتر پیش‌خوان دولت، بازدید شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۸ مورد از آب‌های شرب شهری، روستائی و مزارع نمونه برداری شده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: بازدید از فروشگاه رفاه، اداره برق، تعدادی از آزمایشگاه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، دفتر انتظامی و عمده فروشی‌ها، سوپرمارکت، تعدادی از کارگاه شیرینی پزی، نانوایی و قصابی جهت بررسی وضعیت بهداشتی انجام شده است.

او افزود: آموزش در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی محیط، تمدید کارت تندرستی، آموزش لازم در خصوص استفاده از وسایل حفاظت فردی، کنترل ورود مراجعان و عدم اجازه ورود افراد فاقد ماسک، گندزدایی محیط، تهیه مواد گندزدا با وایتکس با هدف پیشگیری از بیماری کرونا طی این بازدید‌ها به اصناف و مراکز ارائه شده است.

فلاحی نظارت بر دفن اجسادی که با مرگ ناشی از کرونا فوت شده‌اند را از دیگر فعالیت‌های این اکیپ بر شمرد و گفت: بر اساس پروتکل‌های مربوطه، گندزدایی خودرو حمل جسد و همچنین آموزش‌های لازم به بازماندگان متوفی در زمینه عدم برگزاری مراسم، رعایت فاصله اجتماعی، عدم تجمع در آرامستان بهشت محمدی صورت گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: طی سه روز گذشته ۲ هزار و ۱۲۸ نفر در سنندج از لحاظ بیماری کرونا غربالگری شده‌اند.

طبق اظهارات فلاحی ۳۳ مورد نمونه گیری، ۱۴ مورد در لایه اولیه و ۱۱ مورد در لایه دوم قرنطینه شده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.