وضعیت کرونا در کردستان با افزایش ۱۱ درصدی به مرز هشدار رسید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: رشد روزانه آمار مبتلایان به کرونا در چند روز اخیر در استان زیر ۱۰ درصد بود که امروز این میزان به ۱۱ درصد رسید و این نشان دهنده رسیدن به مرز هشدار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای کنترل بیماری باید رشد روزانه آن کمتر از ۱۰ درصد باشد که اگر روند افزایشی امروز ادامه داشته باشد، این مساله محقق نخواهد شد.

او با بیان اینکه همکاری مردم استان تاکنون خوب بوده است، افزود: نباید به مرور زمان حساسیت‌ها نسبت به این بیماری کم شود و رسیدن به وضعیت هشدار و آمار بالای ۱۱ درصد در رشد روزانه، نشان دهنده کاهش این حساسیت‌ها است.

او با بیان اینکه بهبود یافتگان در استان حدود ۹۰ نفر هستند، یادآور شد: بیماران بستری و یا بیمارانی که به صورت سرپایی درمان می‌شوند پس از ترخیص توسط همکاران ما در پایگاه‌های بهداشتی مستقر در بیمارستان‌ها بطور مرتب از طریق تلفن وضعیت شأن پیگیری می‌شود تا دوران قرنطینه خانگی آن‌ها سپری شود.

رضاعی به همکاری خوب مردم سقز در قرنطینه خانگی اشاره کرد و گفت: بسیاری از موارد در این شهرستان از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به غربالگری کرونا در استان هم اشاره کرد و افزود: تعداد افرادی که در این غربالگری شرکت کرده‌اند از مرز ۷۲۶ هزار نفر گذشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.