چهار خط تولید مواد ضدعفونی کننده در کردستان در صورت تامین الکل توانایی تولید روزانه ۱۱۵ هزار بطری مواد ضدعفونی کننده را دارند.

کردستان ظرفیت تولید ۱۱۵ هزار بطری ضدعفونی کننده داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در حاشیه ویدیوکنفرانس اطلاع‌رسانی وضعیت کردستان در زمینه تولید ضدعفونی در استان با رئیس جمهور، در جمع خبرنگاران گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کردستان، چهار خط تولیدی کارخانجات استان در سقز و سنندج به خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده دست تغییر یافت.

او افزود: ظرفیت تولید این چهار واحد ۶۵ هزار بطری در روز است که فعال هستند و به تولید ادامه می‌دهند که اگر الکل اتانول موردنیاز آن‌ها تامین شود در دو شیفت کاری ظرفیت تولید ۱۱۵ هزار بطری در روز را دارند و نه تنها نیاز کردستان، بلکه نیاز استان‌های همجوار را نیز برطرف خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان داشت: اکل اتانول ۹۶ درصد مواد اولیه اصلی تولید مواد ضدعفونی است که ۷۵ هزار لیتر برای استان تامین شده است.

به گفته وی، تاکنون ۵۷ هزار لیتر الکل وارد استان شده که بیش از ۳۰ هزار لیتر آن مصرف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع با مصرف ۵۷ هزار لیتر الکل در استان، ۱۸۰ هزار بطری مواد ضدعفونی ۵۰۰ سی‌سی، ۴۰۰ سی‌سی و ۲۵۰ سی‌سی در استان تولید می‌شود.

او ادامه داد: مشکلی در خصوص مواد ضدعفونی‌کننده در کردستان نداریم، جدای از اینکه تمامی داروخانه‌های استان شارژ شده‌اند، در انبار خط تولید واحد‌های تولیدی نیز موجودی داریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.