دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: رعایت دستورهای بهداشتی از سوی مردم و در دستگاه‌های اجرایی و اداری استان افزایش‌یافته و این امر سبب خارج شدن استان از وضعیت قرمز شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند و اکنون ۳۰۱ بیمار در این بخش‌ها به سر می‌برند.

او با اشاره به اینکه ۱۶۹ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ نفر از بیماران بستری‌ در بخش‌های کرونایی استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۷ نفر مثبت قطعی بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: سه نفر از هم‌استانی‌ها شنبه و چهار نفر یکشنبه جان باخته‌اند که آزمایش کرونای آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است. این افراد در رده سنی ۶۱ تا ۹۹ سال هستند.

 کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۱ مورد در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۸ نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار کرونا آسان می‌کند

او بیان کرد: رعایت دستورهای بهداشتی از سوی مردم و در دستگاه‌های اجرایی و اداری افزایش‌یافته است که این امر سبب خارج شدن استان از وضعیت قرمز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان آسان می‌کند. زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک قطع می‌شود.

کشمیری گفت: اعزام تیم واکنش سریع به منازل بیماران کرونایی برای جداسازی بیماران از سایر افراد، آموزش و گندزدایی یکی از کار‌هایی است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای پیشگیری از بیماری کرونا در حال انجام دادن است.

ابتلای بیش از هشت هزار نفر به کرونا

او همچنین بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر تاکنون بیش از هشت هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: شمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر تا یکشنبه پنج مرداد، ۲۶۷ نفر بوده است که ۶۰ درصد فوتی‌ها را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

 کشمیری ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶۲ درصد جان‌باختگان ناشی از کرونا سالمندان، ۳۲ درصد میان‌سالان، ۱٫۵ درصد جوانان و کمتر از یک درصد نوجوانان بوده‌اند.

او گفت: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر دارای بیماری زمینه‌ای شامل ۲۵ درصد فشارخون، ۲۷ درصد دیابت، ۲۱ درصد بیماران قلبی و عروقی و بقیه بیماران سرطانی و تنفسی هستند که مراقبت از این افراد ضروری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.