دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر گفت: رعایت ضوابط بهداشتی و کاهش تجمع‌ها موجب شده میزان شیوع بیماری کرونا تا حدودی در استان کاهش یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سعید کشمیری  دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تجمع‌ها موجب شده میزان شیوع بیماری کرونا تا حدودی در استان کاهش یابد.

او همچنین با اشاره به اینکه ۳۰۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها بستری‌شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه اکنون ۱۶۶ بیمار مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ نفر از بیماران بستری در بخش‌های کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۲ نفر مثبت قطعی بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


کشمیری با اشاره به مثبت شدن آزمایش کرونا هفت فوتی در سه روز گذشته، عنوان کرد: یک نفر از هم‌استانی‌ها جمعه، پنج نفر شنبه و یک نفر نیز یکشنبه فوت‌شده‌اند که آزمایش کرونای آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است. این افراد در رده سنی ۳۹ (دارای سابقه دیابت و فشارخون) تا ۸۳ سال هستند.

او بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۳ بیمار کرونا در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: از این تعداد  ۲۴ نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: رعایت دستورهای بهداشتی از سوی مردم و در دستگاه‌های اجرایی و اداری افزایش‌یافته که این امر سبب خارج شدن استان از وضعیت قرمز شده است.

کشمیری افزود: هرگونه اجتماع، شرایط را برای انتشار بیماری کرونا تسهیل می‌کند از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مورد تأکید است.

او گفت: اعزام تیم واکنش سریع به منازل بیماران کرونایی برای جداسازی بیماران از سایر افراد، آموزش، گندزدایی یکی از کار‌هایی است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بحث پیشگیری از بیماری کرونا در حال انجام دادن آن است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.