آیین گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور در بروجن برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیین گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور با حضور فرماندار، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه شهرستان و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مسعود ملکی فرماندار بروجن در این آیین با تقدیر و تشکر از زحمات ائمه جمعه و تلاش‌های بی شائبه اعضای ستاد برگزاری اقامه نماز جمعه و تمامی دست اندرکاران برپایی این فریضه عبادی سیاسی اظهار داشت: نماز جمعه مراسمی چند وجهی است که موجب تقویت روحیه برادری، رشد فکری، سیاسی و تقویت روحیه سیاسی و جمعی در بین مسلمانان می‌شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان این که نماز جمعه بر همگرایی، انسجام و اتحاد اجتماعی مؤثر است و از تفرقه و تشتت در جامعه جلوگیری می‌کند، افزود: ائمه جمعه نقش مهمی در انسجام و اتحاد جامعه دارند.

ملکی با اشاره به نقش سازنده نماز جمعه در ایجاد وحدت و انسجام ملی، تریبون نماز جمعه را رسانه گویای انقلاب برای روشنگری و آگاه‌سازی مردم در خصوص مسائل جامعه عنوان کرد.

او با بیان اینکه ائمه جمعه حلقه اتصال بین مردم و مسئولان می‌باشند اضافه کرد: خطیب نماز جمعه با بیان مطالبات مردمی و خدمات صورت گرفته از سوی دولت، حامی نظام و پشتیبان دولت است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار