رییس شورای شهر تبریز گفت: انتظار داریم موضوع انتقال آب به تبریز به صورت جدی از سوی نمایندگان مجلس و استانداری پیگیری شود تا شاهد رفع مشکل کمبود آب برای شهر و شهروندان باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،شهرام دبیری رییس شورای شهر تبریز با اشاره به قطعی آب در مناطق مختلف تبریز، گفت: اقدامات انجام شده برای اجرای فاضلاب شهری تبریز قابل تقدیر بوده و شهرداری و شورای شهر نیز اقدامات مناسبی در این زمینه داشته است.

او افزود: رینگ تبریز برای اتصال منابع آبی درحال انجام بوده و نیمی از آن به اتمام رسیده و مابقی نیز درحال اجرا است.

او شورای شهر را مجلسی برای شهر دانست و تاکید کرد: ۳۴ وظیفه برای شورا‌های شهر تعیین شده که نظارت، تعیین قوانین و تعیین شهردار جزو آن‌ها بوده و ۲۸ وظیفه نیز برای شهرداری تعیین شده است.

رییس شورای شهر تبریز در ادامه با اشاره به وجود مدیریت واحد شهری در شهر‌های بزرگ دنیا، گفت: در دنیا شهرداری متولی امور شهری است، اما در ایران اینگونه نیست.

دبیری با بیان این‌که رییس جمهوری با ایجاد مدیریت واحد شهری موافقت کرده است، گفت: تنها مشکل، مخالفت‌هایی از جانب وزیران بوده که مانع از ایجاد آن شده است.

او با تاکید بر کمک‌های دولت در زمینه مترو و اتوبوسرانی در گذشته، گفت: امروز بودجه‌ها کاهش یافته است و هرچند وضعیت مترو نسبتا خوب است، اما اتوبوسرانی فرسوده شده و نمی‌توان اتوبوسی وارد کرد.

او  تشریح کرد: در خصوص رفع حاشیه نشینی نیز شهرداری تبریز با ارائه تسهیلات مختلف اقدام به رفع حاشیه نشینی و سکونت در بافت فرسوده کرده و در بافت‌های حاشیه نشینی مجاز و بافت فرسوده عوارض پروانه اخذ نمی‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: در برخی پروژه‌های شهری نیازمند واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی هستیم که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در این خصوص پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

دبیری گفت: ساماندهی حاشیه نشینی نیازمند عزم‌جدی استانی و کشوری است.

او  اظهار کرد: ۳۶۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری تهاتر شده که نسبت به شهر‌های دیگر کم است و باید در این زمینه کمکی از سوی نمایندگان مجلس انجام شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.