به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، توئیتر به تازگی گزارش درآمد سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ خود را منتشر کرده و این آمار نشان میدهد علیرغم افزایش تعداد کاربران، انتظارات تحلیلگران از درآمد این شرکت برآورده نشده است. توئیتر اظهار داشت که در مقایسه با ماه مارس، وضعیت تجارت تبلیغاتی این شرکت به طور متوسط بهبود یافته است، اما درآمد آگهی این شرکت همچنان نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.
بیشتر بخوانید
با این وجود، این گزارش نشان میدهد که سهام شرکت توئیتر به میزان ۴.۱ درصد رشد داشته است.
این گزارش زمانی منتشر شد که یک هفته از خبر هک حسابهای کاربری این شبکه اجتماعی گذشته بود و حسابهای افراد مشهوری مانند باراک اوباما و ایلان ماسک مورد حمله قرار گرفته بودند. کاربران روزانه توئیتر در سه ماهه دوم سال جاری به میزان ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است که بالاترین نرخ خود از زمان شروع گزارشهای این شرکت را نشان میدهد.
توئیتر اعلام کرد که درآمد تبلیغاتی این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری ۵۶۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است. بر اساس این گزارش، درآمدهای تبلیغاتی فقط در سه هفته گذشته ژوئن، ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. این شرکت اعلام کرده است که پس از مشکلاتی که در سرور تبلیغاتی آن در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده بود، دوبارهسازی این سرور را به اتمام رسانده است. پروژه تکمیل شده باید به توئیتر اجازه دهد تا تبلیغات بهتر را هدف قرار داده و از آن سودآوری کند.
توئیتر در نامه خود به سهامداران این شرکت اشاره کرده است که قدمی فراتر گذاشته است و قصد دارد در برابر اطلاعات نادرست در فضای مجازی، به مبارزه بپردازد. همچنین پیشرفتهای خاص برای کشف اطلاعات نادرست مربوط به کووید-۱۹ ارائه شده است.
انتهای پیام/