توئیتر دزدیده شدن تمام اطلاعات ۱۳۰ کاربر را تأیید کرد

یکی از مدیران توئیتر اظهار داشت که هکر‌ها توانستند تمامی داده‌های موجود در ۱۳۰ حساب کاربری را استخراج کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انتشار اخبار هک شدن حساب‌های کاربری توئیتر، این مجموعه حالا شایعات مبنی بر دزدیده شدن اطلاعات کامل حساب‌های کاربران را تائید کرده است. طبق اخبار جدید، این اطلاعات دزدیده شده شامل مواردی همچون پیام‌های شخصی، شماره تلفن‌ها و آدرس محل سکونت افراد هستند.

این شرکت ابرقدرت فناوری و شبکه‌های اجتماعی اظهار داشته که حمله روز چهارشنبه، ۱۳۰ کاربر را تحت‌الشعاع قرار داده است. توئیتر همچنین اعلام کرد که هکر‌های مورد نظر از ابزاری برخوردار بودند که به آن‌ها اجازه می‌داده تمامی اطلاعات کاربران در این شبکه اجتماعی را دانلود کنند.

شرکت توئیتر در ادامه اطلاعاتی از نام دارندگان حساب‌های هک شده در اختیار رسانه قرار نداد، اما طبق اظهارات مسئولان این مجموعه، آن‌ها با افراد مورد نظر در ارتباط بوده‌اند و ۴۵ نفر از این کاربران رمز حساب کاربری خود را تغییر داده‌اند. توئیتر در حال حاضر با کمک فدرال سعی دارد تا تحقیقات خود را در مورد حادثه پیش آمده تکمیل کند.

هک شدن توئیتر


بیشتر بخوانید


نحوه حمله هکرها به توئیتر

این حمله که اخیراً اتفاق افتاد بسیاری از کارمندان را تحت تأثیر خود قرار داد و دسترسی آن‌ها را با مشکل مواجه کرد. دسترسی به سیستم کارکنان باعث شد که استخراج اطلاعات حساب‌های بزرگی مانند حساب کاربری شرکت‌های اپل و اوبر و حتی افرادی همچون بیل گیتس، باراک اوباما و جو بایدن به سادگی صورت گیرد.

هکر‌ها طی فعالیت خود لینک‌های غیر معتبری را روی صفحات مختلف قرار دادند و مدعی شدند کاربران با پرداخت مبالغ مختلف می‌توانند سرمایه خود را دو برابر کنند و سریعاً پولدار شوند. برخی از این حساب‌های هک شده نیز با انتشار پستی مدعی شده بودند که با شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال همکاری خود را آغاز کرده‌اند و می‌توانند به کسب درآمد کاربران کمک کنند.

گفتنی است؛ قابلیت "داده‌های خود را دانلود کنید" در توئیتر به کاربران این اجازه را می‌دهد که یک پوشه کامل از اطلاعات خود را دریافت کنند. این پوشه شامل اطلاعات پیام‌ها، آدرس‌ها، شماره‌های تماس و دیگر داده‌ها می‌شود. توئیتر در حال حاضر اطلاعات دیگری مبنی بر شناسایی گروه هکر‌ها و اهداف آن‌ها را منتشر نکرده و صحت شایعات دیگر نیز همچنان نامشخص باقی مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار