نشست کمیسیون ملی یونسکو با مسئولان شهری برای برگزاری دوسالانه عطار با هدف پاسداشت شخصیت این شاعر و عارف ایرانی، مردادماه امسال در نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا مهرداد نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: نشست کمیسیون ملی یونسکو با مسئولان شهری برای برگزاری دوسالانه عطار با هدف پاسداشت شخصیت این شاعر و عارف ایرانی، مردادماه امسال در نیشابور برگزار می‌شود و همچنین مقرر شده با برگزاری نشست مقدماتی، مراحل اجرایی برای برپایی این دو سالانه در ابعاد ملی و بین‌المللی آغاز شود.

او افزود: ایجاد گذر فرهنگی هفت شهر عشق عطار در شهر نیشابور، برگزاری جشنواره فرهنگی مشترک بین شهر‌های نیشابور، بلخ، خوی و قونیه و ثبت فیروزه نیشابور در فهرست جهانی آثار فرهنگی ناملموس یونسکو نیز از جمله برنامه‌هایی است که تلاش می‌شود همزمان با دوسالانه عطار با همکاری کمیسیون ملی یونسکو، آن‌ها را هم اجرا و برگزار کرد.

نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیشابور ادامه داد: امیدواریم برگزاری دوسالانه عطار به ظرفیتی برای معرفی بیشتر نیشابور و مفاخر آن در سطح بین‌المللی و توسعه صنعت گردشگری در شهر نیشابور بدل شود.

مهرداد با بیان اینکه هر دوسال یک‌بار کشور‌ها می‌توانند دو شخصیت برجسته خود را که تولد و وفات آن‌ها در مضربی از ۵۰ است، برای برگزاری گرامیداشت، به یونسکو معرفی کنند، بیان کرد: پس از بررسی گروه‌های کارشناسی، دفتر این نهاد بین‌المللی در ایران دو شخصیت ابونصر فارابی و عطار نیشابوری را انتخاب و به یونسکو معرفی کرده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.