فرانس ۲۴ در گزارشی نوشت:با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، ترامپ مواضع خود در قبال ماسک زدن را تغییر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، در حالی که حدود ۱۰۰ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، موضع دونالد ترامپ برای استفاده از ماسک ۱۸۰ درجه تغییر کرده است. او حالا مردم را به استفاده از ماسک در صورت امکان پذیر نبودن حفظ فاصله اجتماعی، تشویق می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری که سه شنبه شب در کاخ سفید برگزار شد، در مورد تحولات همه گیری در آمریکا بدبین‌تر از همیشه ظاهر شد. طی تنها ۲۴ ساعت، بیش از ۶۰ هزار مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شد.

دونالد ترامپ که در ابتدا وخامت همه گیری کووید ۱۹ را دست کم می‌گرفت، حالا به شدت راهبرد خود را تغییر داده است. او ماه‌ها از استفاده از ماسک در انظار عمومی خودداری می‌کرد. اما حالا برای نخستین بار، استفاده از ماسک را توصیه می‌کند.

 رئیس جمهور آمریکا گفت: احتمالاً اوضاع پیش از آن که بهبود یابد، بدتر خواهد شد. اگرچه دوست ندارم این را بگویم، اما این یک واقعیت است.

اوافزود: جوانان باید مسئول باشند؛ بنابراین ما از همه می‌خواهیم زمانی که حفظ فاصله اجتماعی امکان پذیر نباشد، از ماسک استفاده کنند. استفاده از ماسک چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، اثرگذار است.

این تغییر موضع ترامپ در فضایی بسیار نگران کننده رخ داده است. در سراسر آمریکا موارد آلودگی به ویروس کرونا از زمان لغو قرنطینه افزایش یافته است و حتی در برخی مناطق، میزان بستری شدن در بیمارستان‌ها نزدیک به حداکثر ظرفیت بیمارستان هاست.

کالیفرنیا بیش از سایر ایالت‌های آمریکا تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته است و تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا ثبت کرده است. با هدف محدود کردن انتقال ویروس، مقامات کالیفرنیا دسترسی به آزمایش غربالگری را تسهیل کرده اند.
کلمانت آریزون، مسئول مرکز آزمایش غربالگری کووید ۱۹ لس آنجلس می‌گوید که ما می‌خواهیم اطمینان یابیم همه مردم در لس‌آنجلس در امنیت هستند و کنترل اوضاع را در دست داشته باشیم. ما روزانه ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر را در این مرکز آزمایش می‌کنیم. روزانه حدود ۲۲ هزار تن در سراسر لس آنجلس آزمایش می‌دهند.

در تگزاس نیز وضع به همین صورت است. صف‌های طولانی خودرو در برابر مراکز آزمایش غربالگری دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید

شومر: آمریکا با بزرگترین بحران بهداشتی در قرن اخیر روبه روست


آمریکا تا کنون بیشترین میزان آلودگی به ویروس کرونا و همچنین مرگ و میر ناشی از آن را در جهان ثبت کرده است. بیش از ۱۴۰ هزار نفر در این کشور قربانی کووید ۱۹ شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
البته بعد از كشته شدن دويست هزار آمريكايي اونم بزور و اكراه
آخرین اخبار