معاون بهره‌‎وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به طرح توسعه‌ای جامع حضرت قیدار نبی (ع) گفت: با توجه به گردشگر پذیر بودن بقاع متبرکه طرح‌های توسعه‌ای با جدیت درحال انجام است.

آستان مقدس قیدار نبی (ع)به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، قاسلمو معاون بهره‌‎وری اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان زنجان با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای اوقاف در بقاع متبرکه که از سال‌های پیش در حال انجام است، اضافه کرد: یکی از مهمترین بقاعی که اوقاف طرح توسعه آن را پیگیر است، بقعه قیدار نبی (ع) است.

قاسملو با بیان اینکه برای سال جاری ساخت ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی به میزان ۸۲۰ متر مربع در بقعه قیدار نبی (ع) در نظر گرفته شده است؛ اظهار کرد: امسال این کار با حدود مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه مقدمات کار در این بخش فراهم شده و به زودی عملیات عمرانی آغاز می‌شود، گفت: در راستای اقدامات توسعه‌ای یکی از پلاک‌های اطراف بقعه قیدار نبی (ع) نیز آزادسازی شده است.

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان طرح توسعه قیدار نبی (ع) را یک طرح جامع عنوان کرد و گفت: نیازمندی‌های ۵۰ سال آینده در طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) دیده شده است و در این طرح احداث شبستان‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت، زائرسرا، مراکز فرهنگی، کتابخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مهد کودک و مصلی در نظر گرفته شده است.

قاسملو با اشاره به گردشگرپذیر بودن حرم مطهر قیدار نبی (ع) گفت: هر سال شاهد حضور گردشگران مذهبی از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشور‌ها در این حرم هستیم، از همین‌رو در تلاش هستیم که با اجرای طرح جامع نسبت به استفاده از ظرفیت این مکان مذهبی اقدام کنیم.

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) به اعتبارات زیادی نیاز دارد، گفت: در همین راستا این طرح به صورت فاز به فاز اجرایی خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.