بیانیه شورای عالی قضایی عراق در خصوص ترور سردار سلیمانی

شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای از آخرین روند تحقیقات در خصوص ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری مصراوی، شورای عالی قضایی عراق امروز یکشنبه از ادامه تحقیقات در خصوص عملیات ترور ابومهدی المهندس، نائیب رئیس سازمان الحشد الشعبی و سردار سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس خبر داد.

شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: انجام تحقیقات در حادثه فرودگاه از لحظات نخست وقوع این حادثه به انجام رسید و دستگاه قضایی عراق با این حادثه به عنوان جرمی جنایی که در خاک عراق اتفاق افتاده، برخورد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات طبق قواعد تحقیقاتی که در قانون اصول محاکمات جزایی عراق بدان اشاره شده، به اجرا درآمد. با وزارت خارجه و دبیرخانه هیئت وزیران در خصوص جزئیات حادثه گفتگو به عمل آمد و برگزاری تحقیقات از زمان حادثه طبق طبق قانون عراق ادامه دارد.

پیشتر آمریکا به شدت از گزارش سازمان ملل متحد که در آن گفته شده بود عملیات ترور سردار سلیمانی با حمله آمریکا در بغداد در ماه ژانویه، «اقدامی غیرقانونی» بوده است، به شدت انتقاد کرده بود.

مورگان اورتگس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص مدعی شد: این مسأله میزانی خاصی از نبود شفافیت فکری را برای صدور چنین گزارشی می‌طلبد که آمریکا را برای اقداماتش در دفاع از خود محکوم می‌کند و در مقابل، چهره سلیمانی را که از خطرناک‌ترین تروریست‌های در جهان است (!) را تطهیر کند.

همچنین شایان ذکر است چندی پیش، ایران برای ۳۶ مسئول سیاسی و نظامی آمریکا و شماری دیگر از کشورها، و در رأس آن‌ها دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به اتهام دست داشتن در ترور سردار سلیمانی، قرار بازداشت صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۴۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هی هی مورگان اورتگس : در آرشیو تمام غولهای رسانه و شبکه های جهانی موجود است که احمق درجه یک هیئت حاکمه آمریکا با ژست سیاسی و با غرور با صدای رسا اعلام کرد که "داعش و القاعده" را اوباما و هیلاری کلینتون بوجود آوردند و آموزش دادند و با تسلیحات غربی اعزام به کشورهای منطقه غرب آسیا و خاورمیانه کردند تمام شواهد ماهواره ای و غولها و شبکه های جهانی بر حمایت لجستیک تسلیحاتی شما و خدمات درمانی رژیم منحوس صهیونیستی اسرائیل در مداوا و تحت درمان تروریستها بوده اند و این یعنی اثبات :
کشتار در افغانستان.....کشتار در عراق......کشتار در پاکستان.......کشتار در یمن.......کشتار و قتل و عام در سوریه......عملیات های تروریسم دولتی آمریکا در لبنان و عراق و ایران.........همه و همه توسط ارتش سنتکام آمریکا که مانند چتر حمایتی بر سر تروریست های تکفیری و افراطی گسترده شده.......پس با اراجیف و اظهارات سخیف ایران را متهم نکنید که:
ارتش سنتکام و هیئت حاکمه آمریکا در این خصوص که اظهارات باطلی کرده اید در جایگاه ردیف اول متهم قرار دارند.............این ارتش سنتکام آمریکا و پایگاه های متعدد آمریکائی که خاک کشورهائی همچون افغانستان و پاکستان و عراق و سوریه و.......را با زور اشغال کرده اند تروریست هستند یا ایران؟! جمهوری اسلامی ایران همواره در طول 401سال و اندی که از عمر انقلاب میگذرد همیشه و همیشه چه در نقاط صفر مرزی با تمام کشورهای همسایه و یا در مرکز و پایتخت با تروریستهای اعزامی و تجهیز شده توسط نظام سلطه جهانی به رهبری امپریالیسم جهانی دائم در مبارزه بوده و شهدائی مانند:
"""شهیدسردارسپهبدحاج قاسم سلیمانی و هزاران شهید دیگر مانند حججی و......را تقدیم ملت شهیدپرورایران اسلامی کرده است تمام ادعا هائی که علیه شما شده در تاریخ تصویری و ماهواره ای ثبت و موجود است و برای دنیا اظهرمن الشمس است واین رسالت عظیم و بزرگ بر دوش رسانه های ایرانی و صدا وسیماست که پای اثبات این قضایا وارد میدان رسانه ای شوند و از خون شهداء پاسداری و دفاع کنند تا احمقی مانند تو یاوه گوئی نکنند..........
آخرین اخبار