سلمانیان گفت: تنبلی چشم یکی از اختلات شایع است که اگر در دوران کودکی شناسایی نشود در بزرگسالی دچار نابینایی و کم بینایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سلمانیان معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قم از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در قم خبر داد و گفت: تنبلی چشم یکی از اختلات شایع و پنهان است که اگر در دوران کودکی و به موقع شناسایی نشود این کودکان در بزرگسالی دچار نابینایی و کم بینایی می‌شوند.

او گفت: پارسال از ۸۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال، چهل و یک هزار و سیصد مورد غربالگری شدند که حدود هزار و دویست کودک مبتلا به انواع اختلالات بینایی شناسایی و اقدامات لازم برای درمان، انجام گرفت.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قم با اشاره به شیوع کرونا افزود: هر سال پنج پایگاه برای اجرای طرح در سطح شهر فعال بود که امسال یک پایگاه دیگر به دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اضافه شده است و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در پایگاه‌ها رعایت می‌شود.

سلمانیان زمان اجرای طرح را تا ۱۵ آبان اعلام کرد و گفت: داشتن شناسنامه و استفاده از ماسک برای والدین و کودکانشان هنگام مراجعه به پایگاه الزامیست.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قم با اشاره به اینکه اگر کودکی مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شود، هزینه‌ها را برای خانواده‌ها فراهم خواهیم کرد افزود: هزینه‌ی دریافتی از خانواده‌ها در پایگاه‌های غیر دولتی شش هزار و هفتصد تومان و در پایگاه‌های دولتی سه هزار و سیصد تومان است.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار