تولید ماهانه ۷۵۰ تن شیر در شهرستان قاینات

رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت: در شهرستان قاینات ماهانه حدود ۷۵۰ تن شیر تولید می‌شود که بخش کمی به خارج استان صادر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  محمودی، رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت: در شهرستان قاینات ماهانه حدود ۷۵۰ تن شیر تولید می‌شود که بخش کمی به خارج استان صادر و قسمت اعظمی از این تولید در شهرستان در قالب کارخانه محصولات لبنی و توزیع خرده فروشی به مصرف می‌رسد.

او افزود: متاسفانه اخیرا تعداد این مراکز به شدت افزایش یافته که نیاز است اتاق اصناف با وجود تخلف صنفی و عدم رعایت شرایط بهداشتی با این مراکز به شدت برخورد کند.

محمودی بیان کرد: در شهرستان قاینات تعداد ۵ مرکز جمع آوری شیر وجود دارد که با حضور مسئول فنی بهداشتی و نظارت شبکه در حال فعالیت هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی قاین اظهار کرد:این مراکز بخشی از شیر تولیدی واحد‌های دامپروری را جمع اوری می‌کنند که متاسفانه به خاطر بازگشت چند ماهه پول شیر به دامداران و اینکه مراحل تست و تشخیص تقلبات شیر در این مراکز با دقت انجام می‌شود گا‌ها دامداران استقبال کمی از تحویل شیر به این مراکز دارند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در جهت وضعیت عرضه شیر خام و به منظور پیشگیری از کاهش آلودگی و اشاعه بیماری‌ها و به درخواست و پیگیری اتحادیه لبنیات شهرستان، جلسه‌ای به همین منظور با حضور عوامل عرضه، رئیس اتحادیه لبنیات، شبکه بهداشت ودرمان، اتاق اصناف، صنعت معدن و تجارت و اماکن عمومی در شبکه دامپزشکی برگزار شد.

محمودی حداقل شرایط بهداشتی و جلوگیری از آلودگی‌های ثانویه در مراکز را از مهمترین عامل برگزاری جلسه دانست و بر لزوم همکاری مشترک دستگاه‌های مرتبط با این موضوع به منظور سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان و برخورد قاطع تیم بازرسی با مراکز غیر بهداشتی تاکید کرد چرا که متاسفانه وضعیت عرضه شیر خام شهرستان نامطلوب گزارش می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی قاین از انجام بازدید مشترک با تمامی ادارات زیربط در این حوزه خبر داد و گفت پس از رصد مراکز و تذکر به واحد‌هایی که شرایط بهداشتی و تاییدیه‌های لازم را ندارند در صورت توزیع مجدد از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد و یکی از شروط توزیع شیر اخذ تاییدیه از مرکز بهداشت، داشتن شیر سردکن و اعلام واحد یا واحد‌هایی که از آنجا شیر تحویل می‌گیرند است.

قناد رئیس اتحادیه لبنیاتی‌های شهرستان ضمن هم با اشاره به کاهش سرانه مصرف شیر و ساماندهی وضعیت موجود، گفت: افزایش نظارت‌های لازم به علت تعدد این مراکز و برخورد با عرضه کنندگان غیربهداشتی شیر بدلیل سلامت مصرف کنندگان باید انجام شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
فقط دلالی