در سایه اختلافات میان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس حزب آبی سفید، نگرانی این حزب از تلاش نتانیاهو برای برگزاری انتخابات زودهنگام افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان نوشت: در سایه اختلافات میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و بنی گانتس، رئیس حزب آبی سفید، بر سر بودجه سالیانه، اطرافیان یا افراد نزدیک به گانتس نگرانند نتانیاهو ماه نوامبر، پس از آن که موج دوم اپیدمی کرونا کم کم فروکش کند، برای برگزاری انتخابات زودهنگام برنامه‌ریزی کند.

بنابر اعلام کانال ۱۳ تلویزیون عبری، روز چهارشنبه تلاش‌هایی برای آشتی دو طرف آغاز شده است و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد. سخنان دو طرف علیه یکدیگر نیز کم شده است. با این وجود، شرکای گانتس بر این باورند که نتانیاهو قصد ندارد به یک راه حل میانه درباره بودجه برسد تا بدین ترتیب طبق قانون ظرف چند ماه آینده انتخاباتی دیگر برگزار شود.

بنابر اعلام کانال ۱۳ تلویزیون عبری، یوآف گالانت، وزیر آموزش، و اویخای ماندلبلیت، مشاور قضایی کابینه نتانیاهو، به نشست اضطراری شامگاه گذشته دعوت نشدند.  در نشست اضطراری وزیران، درباره تعطیلی برخی مکان‌های عمومی در تعطیلات آخر هفته اختلاف نظر وجود نداشت. اریه درعی، وزیر امور داخلی، درباره از رده خارج شدن بیمارستان‌ها در فصل زمستان ابراز نگرانی جدی کرد و گفت ده‌ها هزار بیمار به مراقبت‌های اورژانس نیاز خواهند داشت. البته مشخص نشد علت این امر تعداد بیماران مبتلا به کرونا یا آنفلوآنزا است یا خیر.

میانگین بیکاری در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی در ماه‌های گذشته از ۳.۴ در ماه فوریه به ۲۷ درصد در ماه آوریل افزایش و پس از آن به ۲۳.۵ درصد کاهش یافته است.

کابینه رژیم صهیونیستی اواخر ماه مه برخی محدودیت‌ها را برداشته بود، اما به علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا محدودیت‌های جدیدی را از قبیل تعطیل کردن کافه‌ها و کلوب‌های شبانه اعمال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار