با بسته خبر‌های انتظامی استان کرمان امروز ۲۴تیر ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دربسته خبر‌های انتظامی امروز می خوانیم.

سارقی با ۲۵ فقره سرقت به آخر خط رسید

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای مخازن CNG خودرو و دوچرخه با ۲۵ فقره سرقت در عملیات ماموران کلانتری ۱۵ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مخازن CNG خودرو در شهر کرمان، دستگیری سارق و یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام کار اطلاعات و اقدامات پلیسی موفق شدند مشخصاتی از یک سارق را به دست بیاورند که پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه  ماموران کلانتری ۱۵ شهر کرمان در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ فداء با اشاره به کشف تعدادی از اموال مسروقه از مخفیگاه این سارق تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیس به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو شامل مخازن CNG، لاستیک، قالپاق و ۵ فقره سرقت دوچرخه در شهر کرمان اعتراف کرد.

کشف ۲۹ فقره سرقت به عنف در کرمان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی از کشف ۲۹ فقره سرقت به عنف و دستگیری ۲ سارق و ۴ مالخر خبر داد.

سرهنگ یدالله حسن‌پور گفت: در پی اعلام وقوع چندین فقره انواع سرقت به عنف در سطح شهر کرمان، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه با تلاش کارآگاهان و اقدامات فنی و اطلاعاتی دو متهم شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی، طی دو عملیات غافلگیرانه در شهر کرمان دستگیر و جهت تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ حسن‌پور بیان داشت: متهمان در روند تحقیقات پلیسی و پس از رویارویی با ادله موجود به ۲۹ فقره سرقت به عنف اعتراف و در این رابطه ۴ نفر مالخر را معرفی کردند.

او با اشاره به دستگیری ۴ مالخر و تحویل آنان به مقامات قضایی تصریح کرد: بر اساس سوابق پرونده‌های موجود و بازسازی صحنه‌های سرقت، اموال مسروقه تحویل مالباختگان شد.

اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر در کهنوج

فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج گفت:در اجرای طرح‌های امنیت محله محور، طرحی بمنظور دستگیری خرده فروشان موادمخدر با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم در این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ بهرامی گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح امنیت محله محور با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم با شناسایی مناطق جرم خیز و آلوده در چندین مرحله در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموران پر تلاش یگان امداد شهرستان در اجرای این طرح موفق به دستگیری تعدادی خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر شدند که از آنان مقداری مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف و تعدادی معتاد و کارتن خواب در پاتوق هایشان دستگیر و به مرکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

او با اشاره به دستگیری ۷ سارق در این طرح بیان داشت: اجرای طرح امنیت محله محور با هدف برقراری نظم و امنیت پایدار به صورت مستمر در سطح شهرستان کهنوج اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج بیان داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند پس باید به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم یک تهدید جدی فراروی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ویژه فرزندان جوانمان است که نباید به آن بی تفاوت باشیم.

سرهنگ بهرامی تصریح کرد: برخورد و جمع‌آوری معتادان باعث کاهش سرقت به خصوص سرقت‌های خرد در جامعه می‌شود و مردم از آزار و اذیت آنان در امان می‌مانند.

کشف خودرو سرقتی کمتر از ۲ ساعت در زرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از کشف یک دستگاه خودرو سرقتی و دستگیری سارق کمتر از ۲ ساعت پس از وقوع در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود خدادادنژاد گفت: در پی اعلام خبر سرقت یک دستگاه خودرو پراید از سوی فرد مالباخته به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، بلافاصله طرح مهار و شناسایی سارق و توقیف خودرو در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ خدادادنژاد افزود: با اجرای به هنگام طرح مهار و اعلام مشخصات خودرو مسروقه به واحد‌های گشتی شهرستان زرند و شهرستان‌های همجوار، در نهایت اکیپ گشت کلانتری ۱۲ این فرماندهی خودروی سرقتی را که در یکی از خیابان‌های اصلی در حال تردد بود را رویت و بلافاصله متوقف کردند.

او تصریح کرد: مأموران کمتر از ۲ ساعت از وقوع سرقت توانستند خودرو سرقتی را کشف و سارق که فردی سابقه دار بود دستگیر کنند.

دستبند پلیس بر دستان سارقان موتورسیکلت در کرمان

شهرستان کرمان از دستگیری ۳ سارق موتورسیکلت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۹ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان کرمان، بررسی موضوع و دستگیری سارق و یا سارقان این سرقت‌ها با تشکیل تیم‌های عملیاتی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت‌ها و افزایش کنترل‌های انتظامی مشخص شد سرقت‌ها توسط ۳ سارق حرفه‌ای و سابقه دار انجام می‌شد که پس از هماهنگی با مقام قضائی سارقان در یک عملیات غافلگیرانه ماموران کلانتری ۱۹ شهر کرمان دستگیر شدند.

سرهنگ فداء با اشاره به کشف تعدادی موتورسیکلت مسروقه از مخفیگاه متهمان افزود: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی و در مواجهه با دلایل و به ۷ فقره سرقت موتورسیکلت و یک فقره سرقت مغازه در شهر کرمان اعتراف کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار