با بسته اخبار انتظامی امروز ۲۲تیر ماه ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،دربسته خبر‌های انتظامی امروز استان کرمان می‌خوانیم:

کلاهبرداری از طریق بازی‌های آنلاین

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری از افراد از طریق فروش اکانت بازی‌های آنلاین هشدار داد.

سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: علاقه مندی تعدادی از کاربران به خرید اکانت مراحل بالاتری از یک بازی آنلاین باعث شده است که برخی از افراد مبادرت به فروش اکانت بازی خود کنند.

او افزود: این به گونه‌ای است که برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده از خریداران اکانت‌های بازی که معمولاً قشر کودک و نوجوان هستند، سوءاستفاده و در نتیجه از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام مسئول به خرید اکانت بالاتر از یک بازی از فروشگاه‌های معتبر و مجاز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی قابل اعتماد نیستند از خرید اکانت بازی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند چرا که احتمال گرفتاری در دام کلاهبرداران سایبری وجود دارد.

یادگارنژاد در خصوص دانلود بازی از منابع نامعتبر نیز عنوان کرد: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار نسخه‌های جعلی بازی‌های حاوی محتوای ویروس و بدافزار که اغلب رایگان است و قصد آسیب رساندن به کاربران و در نتیجه سرقت اطلاعات آن‌ها را دارند عرضه می کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان بر نظارت مستمر والدین بر فعالیت‌های سایبری فرزندان اشاره کرد و گفت: در انتخاب بازی‌های رایانه‌ای حتما از نظرات مشاوران تربیتی و روان شناسان استفاده کنید تا فرزندان شما کمتر آسیب ببینند.

کشف ۲۵۳ کیلوگرم تریاک در عملیات پلیس "جیرفت"

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان"جیرفت"با تعقیب نامحسوس و ردزنی یک دستگاه خودرو، ۲۵۳ کیلوگرم تریاک کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "جیرفت" با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی دریافتند سوداگران مرگ قصد دارند یک محموله مواد مخدر را با یک دستگاه خودروی سواری از طریق محور‌های مواصلاتی این شهرستان به مرکز کشور منتقل کنند.

فرمانده انتظامی استان افزود: در این رابطه ماموران با استقرار نامحسوس در چند نقطه از محور‌های ورودی این شهرستان، خودروی مورد نظر را مشاهده و آن را با تعقیب و مراقبت نامحسوس و با هماهنگی قضائی در یک منزل در یکی از نقاط شهر توقیف کردند.

سردار ناظری تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۵۳ کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف و در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند.

کشف البسه قاچاق در شهرستان سیرجان

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان از کشف انواع البسه قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد افزود: ماموران دایره مبارزه با کالای قاچاق در راستای اجرای طرحی در محور مواصلاتی سیرجان به شیراز یک دستگاه اتوبوس را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این اتوبوس ۷۲۰ دست انواع پوشاک خارجی قاچاق و فاقد مجوز کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به ارزش ۵۰۰ میلیون ریالی کالا‌های کشف شده بیان داشت: فرد دستگیر شده با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

اعمال محدودیت ورود وسایل نقلیه غیربومی به اماکن گردشگری جیرفت

فرمانده انتظامی جیرفت از آغاز طرح ممنوعیت ورود و تردد وسایل نقلیه غیر بومی به اماکن و محلات گردشگری"دلفارد و ساردوییه" این شهرستان از ۲ روز گذشته خبر داد.

سرهنگ رضا محمد رضایی گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا اماکن گردشگری "دلفارد و ساردوییه" تعطیل و از ورود افراد غیر بومی به این مراکز جلوگیری و اجازه استقرار به شهروندان در این مکان‌ها داده نخواهد شد.

او کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در شهرستان را بسیار مهم دانست و گفت: خودرو‌های غیر بومی تنها حق عبور از مسیر کمربندی دهبکری به استان کرمان و برگشت به شهر خود را دارند و در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری با افراد متخلف برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در مرحله آغاز این طرح بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو توسط پلیس برگشت داده شد اظهار داشت: پلیس برای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در کنار مدافعان سلامت برای شکست ویروس کرونا حضور دارد و تمام قد در خدمت مردم و جامعه است.

فوت مرد ۵۳ ساله بر اثر سقوط از درخت در راور

فرمانده انتظامی شهرستان راور از فوت یک مرد ۵۳ ساله بر اثر سقوط از یک اصله درخت توت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا سوری گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر سقوط یک فرد از درخت در محدوده پاسگاه فیض آباد راور، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران انتظامی در محل و بررسی موضوع مشخص شد یک مرد حدودا ۵۳ ساله اهل جوپار کرمان هنگام چیدن توت سیاه از یک اصله درخت بزرگ به علت بی احتیاطی به پایین سقوط کرده و توسط نیرو‌های امدادی به بیمارستان منتقل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان راور با اشاره به اینکه این فرد در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد، تصریح کرد: با توجه به فصل تابستان و موسم برداشت انواع میوه‌ها لازم است شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کشف ۲۰۱ کیلوگرم تریاک در عملیات تکاوران قرارگاه عملیاتی ابوذر

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۰۱ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک توسط ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ در شهرستان"جیرفت" خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ شهرستان"کهنوج" با انجام کار اطلاعاتی از دپوی یک محموله سنگین مواد مخدر در یکی از مناطق شهرستان جیرفت باخبر شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران با حضور در روستای"کلرود"شهرستان جیرفت مکان نگهداری مواد مخدر را شناسایی کرده و ضمن هماهنگی قضایی از یک باب منزل ۲۰۱ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

سردار ناظری تصریح کرد: در این رابطه ۲ قاچاقچی دستگیر، یک دستگاه خودرو توقیف و در سایه لطف الهی و کار اطلاعاتی دقیق تکاوران پلیس از توزیع این محموله سنگین مواد افیونی در سطح استان و سایر نقاط کشور جلوگیری شد.

غرق شدن نوجوان ۱۳ ساله وکودک ۹ ساله در استخر ذخیره آب کشاورزی

فرمانده انتظامی شهرستان"بافت"ازغرق شدن یک نوجوان ۱۳ ساله و یک کودک ۹ ساله در استخر ذخیره آب کشاورزی در محدوده روستای"دره پهن"این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نبی الله میرافضلی گفت: در پی اعلام یک فقره غرق شدگی در یکی از استخر‌های ذخیره آب کشاورزی روستای"دره پهن"بلافاصله تیم گشت پاسگاه انتظامی"دشتاب"به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد نوجوانی ۱۳ ساله و یک کودک ۹ ساله که برای آب تنی وارد یک استخر آب کشاورزی شده بودند به علت آشنا نبودن با مهارت شنا دچار غرق شدگی شده و جان باخته اند.

سرهنگ میرافضلی گفت: با تائید مرگ این ۲ نفر توسط نیرو‌های اورژانس، اجساد با هماهنگی مقام قضائی به پزشکی قانونی شهرستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش و حوادث مشابه در دیگر نقاط از خانواده‌ها خواست به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی همواره مراقب کودکان خود باشند.

سارق سیم برق هوایی با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای سیم برق هوایی و کشف ۲۵ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء افزود: به دنبال وقوع خاموشی‌های گسترده در پی سرقت سیم‌های برق هوایی در شهرستان کرمان، دستگیری عامل و یا عوامل این سرقت‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت‌ها مشخص شد سرقت‌ها توسط یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار انجام؛ که پس از هماهنگی با مقام قضائی سارق در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران کلانتری ۱۲ شهر کرمان دستگیر شد.

سرهنگ فداء با اشاره به کشف مقداری از اموال مسروقه از مخفیگاه سارق گفت: سارق دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی و در مواجهه با دلایل و مستندات قانونی پلیس لب به سخن گشوده و به ارتکاب ۲۵ فقره سرقت سیم برق فشار قوی در شهر کرمان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی گفت: شهروندان به هشدار‌های انتظامی و آموزش‌های همگانی پلیس در حوزه پیشگیری از سرقت توجه ویژه داشته و کاربردی کنند.

کشف موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی سی قاچاق در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت یاما‌ها ۱۰۰۰ سی سی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در عملیات ماموران انتظامی پایگاه امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: ماموران پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان با انجام کار اطلاعاتی و اقدامات پلیسی از محل اختفای یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق که موجبات رعب و وحشت شهروندان را فراهم کرده بود، مطلع شدند.

او افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این محل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت یاما‌ها ۱۰۰۰ سی سی را کشف و توقیف کنند.

سرهنگ فداء با بیان دستگیری یک متهم در این رابطه، گفت: کارشناسان ارزش این موتورسیکلت غیرمجاز را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان با بیان معرفی متهم به مراجع قضایی، گفت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس است که نقش نیروی انتظامی در این زمینه از بسیاری از دستگاه‌های دیگر سنگین‌تر و با اهمیت ترمی باشد و پلیس با اشراف اطلاعاتی اجازه جولان و سرکشی به قاچاقچیان و سلب کنندگان آسایش شهروندان را نخواهد داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار