غلامی گفت: سند همکاری ایران و چین اجرایی نشده و هنوز هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاها اظهار کرد: برگزاری این جشنواره‌ها اقدام خوبی است و فرصتی که در بهره‌گیری از فناوری ارتباطات برخط به وجود آمده باعث صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها می‌شود که یکی از اهداف سبز بودن دانشگاه‌هاست.

وزیر علوم افزود: روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جدا از نگاه به وظایف روابط عمومی و نقش‌شان متحول شده اند. این تحول در آغاز راه است. دانش به روز می‌تواند کمک کند تا آنچه را در حال اتفاق افتادن است به بهترین نحو و با استفاده از دستاورد‌های علمی و تخصصی باشد.

او ادامه داد: علاقه و انگیزه در کار محور اصلی موفقیت‌هاست و باید آن را تقویت کرد. داشتن همکاران علاقه مند می‌تواند بسیاری از کاستی‌ها را جبران کند.

غلامی تصریح کرد: معمولا استادان و محققان خیلی انگیزه برای تبلیغ و نمایش آنچه به دست آورده اند، ندارند. مشغله کاری آن‌ها به این صورت است که مستمر در حال کار‌های جدید هستند. نیاز داریم که دستاورد‌های علمی و فناوری خودمان را در عرصه بین الملل نمایش دهیم و باید به سراغ مجموعه‌های علمی برویم و اطلاعات جدید را بگیرم. این اقدام موجب خرسندی استادان و محققان خواهد شد، هر چند انتظار این کار را نداشته باشند.

وزیر علوم بیان کرد: اثرگذاری روابط عمومی‌ها به صورت فردی و جمعی قابل احصاء و قابل انتظار است. 

او ادامه داد: شاید سال‌های طولانی است که فناوری ارتباطات شکل گرفته و جمع کثیری از آن بهره گرفته اند و ما خیلی دیر به عنوان سازمان‌ها و نهاد‌های رسمی به بهره گیری از این سرمایه‌ها روی آورده ایم. کرونا ما را به سمت توجه به فناوری سوق داد و اجبار پیدا کردیم که از مجموعه دستاورد‌های بشری استفاده کنیم. در دانشگاه‌ها هم برای جلوگیری از آسیب دیدن به اجبار به سوی فناوری اطلاعات روی آوردیم.

وزیر علوم گفت: عرصه دانشگاه‌های ما و حضور دانشجویان کم رنگ شده است، اما شرایط خاص القا می‌کند که در دانشگاه‌ها خبر خاصی نیست و در اینجا روابط عمومی‌ها باید هفتگی فعالیت دانشگاه‌ها را اعلام کنند.


بیشتر بخوانید


او درباره حواشی سند همکاری ایران و چین بیان کرد: سند همکاری ایران و چین امضا نشده و هنوز هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. در واقع یک سند پیشنهادی است و مواردی در دولت به عنوان مجری و بخش اجرایی کشور مطرح شد که در جمع بندی به عنوان یک سند مناسب مورد تایید قرار گرفته است.

غلامی تاکید کرد: افرادی که مغرضانه دنبال تبلیغات منفی علیه این سند هستند، بدانند که مردم تحت تاثیر این تبلیغات قرار نخواهند گرفت.

او در پایان گفت: مسئولین متولی سند ایران و چین در زمان مشخص زوایای این امر را باز می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
امیدواریم در آینده ایران با امضای آن سند، به استقلال اقتصادی و صنعتی برسد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
کاش این اقای منصور غلامی برکنار می کردند ایشون اصلا کفایت ندارند درباره هیچ چیز نظر بدهند حتی زمان کنکور را می گوید3ساعت به جای این که بگوید 4ساعت. جان داوطلبان اصلا برایش اهمیت ندارد کادر درمان اصلا برایش اهمیت ندارد
آخرین اخبار